افزون‌بر سه میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شد


افزون‌بر سه میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر سه میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تا کنون در مقابل بیماری‌های مختلف دامی واکسینه و ایمن شده‌اند.

مهدی حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از بروز و وقوع بیماری همیشه مقدم بر درمان بوده و از خسارات ناشی از آن به شدت می‌کاهد اظهارداشت: از جمله موثرترین اقدامات در این زمینه واکسیناسیون جمعیت‌های دامی در مقابل بیماری‌های خطرناک واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام است.
وی با اشاره به اینکه روستاییان و دامداران باید به برنامه واکسیناسیون دام‌های خود اهمیت داده و به صورت موثر و به موقع آن را انجام دهند افزود: در این زمینه مردم همکاری لازم را با کارشناسان دامپزشکی داشته و در مواقع نیاز به مراکز درمانی و کلینیک‌های دامپزشکی مراجعه و توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مردم از سلامت دام خود مطمئن شده تا از خسارات و تلفات ناشی از بیماری‌های دامی در امان بمانند تصریح کرد: واکسیناسیون در مقابل بیماری‌های مختلف دامی شرایط و زمان مخصوص به خود را می‌طلبد که در صورت عدم رعایت این شرایط و در زمان نامناسب دستیابی به نتیجه مطلوب میسر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی طبق برنامه و در زمان مناسب اقدام به اجرا فازهای مختلف واکسیناسیون در مقابل بیماری‌های دامی کرده و آماده ارائه خدمات بهداشتی به دامداران و روستاییان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل