اسناد تنها طرح تفصیلی مصوب مشهد هنوز ابلاغ نشده است


اسناد تنها طرح تفصیلی مصوب مشهد هنوز ابلاغ نشده است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از مجموع 5 طرح تفصیلی ارسالی به کمیسیون ماده 5، تاکنون فقط یک طرح، یعنی حوزه جنوب غرب، بررسی و تصویب شده، اما متأسفانه هنوز مدارک آن ابلاغ نشده است؛

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از مجموع ۵ طرح تفصیلی ارسالی به کمیسیون ماده ۵، تاکنون فقط یک طرح، یعنی حوزه جنوب غرب، بررسی و تصویب شده، اما متأسفانه هنوز مدارک آن ابلاغ نشده است؛ امیدواریم استانداری خراسان رضوی تا پیش از پایان شورای پنجم، طرح‌های تفصیلی را تعیین تکلیف کند تا شهر مشهد از بیش از ۳۰ طرح تفصیلی مختلفی که به آن‌ها مبتلاست، رهایی یابد. محمدهادی مهدی نیا در تشریح آخرین وضعیت طرح‌های تفصیلی، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که هفته گذشته پنجمین حوزه طرح تفصیلی شهر مشهد در صحن علنی به تأیید رسید و به کمیسیون ماده ۵  ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۲ حوزه دیگر از مجموع ۷ حوزه طرح‌های تفصیلی باقی مانده است، گفت: شهرداری متعهد بوده است که هر ۷ حوزه را تا پایان سال برای دریافت تأیید به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهد؛ امیدواریم به این تعهد پای بند باشند و شورا نیز بتواند تا یک ماه از زمان ورود به دبیرخانه شورا، طرح را بررسی و آن را به کمیسیون ماده ۵  ارسال کند.


۲ طرح تفصیلی مهم در دست بررسی است

مهدی نیا ۲ حوزه باقی مانده را جزو حوزه‌های مهم شهر مشهد دانست و افزود: نخست حوزه شمال شرق بوده که بیشتر مناطق حاشیه شهر مشهد در آن واقع شده است و بیشترین ارتباط را با پهنه‌های مستعد خطر توسعه حاشیه نشینی دارد؛ دوم نیز حوزه میانه غربی است که قلب اقتصادی شهر تلقی می‌شود، زیرا خیابان هایی، چون احمدآباد، سجاد، سناباد و آبکوه در این حوزه قرار گرفته است و ساخت وساز در آن‌ها رونق دارد. رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم، شعار قانون گرایی در حوزه شهرسازی با ابلاغ طرح‌های جامع و تفصیلی محقق شود و این قفل چندساله بشکند. مهدی نیا در تشریح بررسی طرح‌های ارسالی به کمیسیون ماده ۵ گفت: تا کنون فقط یک طرح یعنی حوزه جنوب غرب، آن هم فقط در یک جلسه بررسی و تصویب شده، اما متأسفانه هنوز مدارک آن ابلاغ نشده است.
وی افزود: مشاور حوزه جنوب غرب در طرح پیشنهادی به شهرداری که به تأیید شورای اسلامی شهر مشهد رسیده، سقف جمعیتی را ۷۰۰ هزار نفر در نظر گرفته که بر اساس آن، میانگین طبقات ساختمانی پیشنهادی در این پهنه ۵ طبقه است، یعنی نزدیک به گرایش‌های کنونی مردم، اما کمیسیون ماده ۵ سقف جمعیتی را ۶۰۰ هزار نفر پیش بینی کرده که با این تصمیم، میانگین طبقات به ۵/۳ طبقه کاهش می‌یابد؛ این کاهش یعنی ایجاد ظرفیت تخلف و انحراف از قانون در آینده که شورا نیز با آن مخالف است. مهدی نیا در ادامه با بیان اینکه متأسفانه تاکنون جلسه کمیسیون و کمیته فنی برای دیگر طرح‌های ارسالی برگزار نشده است، گفت: از معاون عمرانی و استاندار خراسان‌رضوی درخواست داریم که حداکثر تا پیش از پایان شورای پنجم، طرح‌های تفصیلی را تعیین تکلیف کنند تا شهر مشهد از بیش از ۳۰ طرح تفصیلی مختلفی که به آن‌ها مبتلاست، رهایی یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403