با وجود مشکلات اقتصادی، انجام پروژه‌های عمرانی مشهد به ‌تعویق نیفتاده است


با وجود مشکلات اقتصادی، انجام پروژه‌های عمرانی مشهد به ‌تعویق نیفتاده است

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شرایط فعلی که اقتصاد ملی درگیر مشکلات متعددی شده است، شورا و مدیریت شهری تعریف، انجام و اتمام کار عمرانی را به تعویق نینداخته است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد احداث حدود ۷۵ پارک در مناطق کم برخوردار مشهد را با هدف توسعه عدالت اجتماعی مورد نظر شورای پنجم منطبق دانست.
رمضانعلی فیضی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: بی تردید شورا‌های اسلامی شهر‌ها در همه ادوار پس از روی کار آمدن با مجموع فرصت‌ها و تهدید‌ها مواجه شده اند که شورای پنجم شهر مشهد نیز از این مسئله مستثنا نبوده و نیست.
وی با بیان اینکه با وجود چالش‌ها و تهدید‌های موجود، در سه و نیم سال فعالیت این دوره شورا همواره در مسیر اعتمادسازی شهروندان تلاش شده است افزود: پیگیری حقوق شهروندان و نیز جلب اعتماد شهروندان به تصمیمات شورا از مهم‌ترین دستاورد‌های معنوی فعالیت این دوره شورا بوده است.


توسعه شهر بر محور شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه قطعا ما نیز به طور کامل در کار خود موفق نبوده ایم، اما می‌توانیم ادعا کنیم که همه همتمان بر موضوع توسعه شهر بر محور حضور خود شهروندان بوده است، تأکید کرد: توسعه بخشی شهر با حضور مستقیم فکری مردم یکی از موفقیت‌های دیگر ما در این دوره شورای شهر مشهد بوده است و البته تعریف و پیش برد پروژه‌های عمرانی در مشهد نیز یکی دیگر از تلاش‌های بی وقفه ما به حساب می‌آید.


پروژه‌های عمرانی، بدون تعویق

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که اقتصاد ملی درگیر مشکلات متعددی شده است، شورا و مدیریت شهری تعریف، انجام و اتمام کار عمرانی را به تعویق نینداخته است، گفت: در تعریف و اتمام پروژه‌های عمرانی یکی از افتخارات ما این است که با همان هدف توسعه عدالت اجتماعی، تمام مناطق شهر را به یک اندازه در نظر گرفته ایم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر افزود: درباره ناکامی‌ها نیز باید اعتراف کرد که همه چالش‌ها در بدنه شهرداری نیست و برخی ناکامی‌ها و موانع نیازمند هم افزایی و تعاملات بین بخشی است؛ مسئله‌ای که گاهی با دست نیافتن به این هم افزایی باعث بروز مشکل می‌شود.
فیضی گفت: معتقدیم که در کنار تعریف و انجام کار عمرانی برای شهر، موضوع فرهنگ نیز نباید مورد غفلت قرار بگیرد و خوشبختانه در طول این ۳.۵ سال فعالیت کاری، همواره تأکید داشته ایم که این ۲ عنصر که لازمه حیات شهرهاست با هم دیده شوند.
وی اضافه کرد: رویکرد عمرانی در واقع رویکرد مادی به شهر و رویکرد فرهنگی نیز رویکرد معنوی به شهر است که باید با هم دیده شوند و هیچ گاه رویکرد فرهنگی فدای مسیر عمرانی شهر نشود.


افتخار ایجاد دفاتر تسهیلگری

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر با بیان اینکه در حوزه مناطق پیرامونی و حاشیه شهر نیز اقدامات مؤثر زیادی صورت گرفته است ادامه داد: یکی از کار‌های شاخص این حوزه ایجاد دفاتر تسهیلگری است. وی بیان کرد: با استقرار دفاتر تسهیلگری شهروندان در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار راحت‌تر می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات خود را اعلام و پیگیری کنند.

او تأکید کرد: شهروندان می‌توانند اولویت پروژه‌های عمرانی در محلات، بازگشایی مسیر‌ها و محور‌های دسترسی در محلات و سایر انتقادات و پیشنهاد‌های خود را به این دفاتر ارائه دهند.
به گفته فیضی، در حوزه بافت‌های فرسوده، بسته‌ای تشویقی را به تصویب رساندیم و شهروندان ساکن در این بافت‌ها می‌توانند با استفاده از بسته تشویقی نوسازی بافت خود را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از دیگر اتفاقات خوب در مناطق کم برخوردار می‌توان به بوم پارک کشف رود اشاره کرد که در کنار دنبال کردن اهداف زیست محیطی، در برخی مناطق به دلیل هم جواری با بافت مسکونی، پروژه‌ای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز تلقی می‌شود و نقش بسزایی در توانمندسای مناطق دارد.
وی یادآور شد: درباره این پروژه باید گفت که با سرعت زیاد در دست انجام است و بدون شک با ایجاد فضای سبز مناسب و درخت کاری‌های اطراف، محیط بسیار مناسبی برای ساکنان محدوده فراهم خواهد آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !