رقابت های لیگ دسته یک، حساس‌تر از همیشه| جنگ برای قهرمانی نیم‌فصل


رقابت های لیگ دسته یک، حساس‌تر از همیشه| جنگ برای قهرمانی نیم‌فصل

رقابت‌های فوتبال لیگ دسته‌اول ایران به میانه راه خود رسید و حالا مدعیانی مثل هوادار و مس کرمان برای قهرمانی در نیم فصل می جنگند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ مسابقات نیم‌فصل اول لیگ دسته‌یک فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود و قهرمان نیم فصل رقابت‌ها در پایان این هفته مشخص خواهد شد. هم‌اکنون تیم مس کرمان بیست‌ونـه امتیازی صدرنشیـن مسابقات است و شهرداری آستارای بیست‌وهشت امتیازی هم در رده دوم جدول ایستاده است. ضمن اینکه تا تیم رده پنجم جدول روی کاغذ شانس قهرمانی نیم‌فصل را دارند.

فینال نیم‌فصل در کرمان

شاید بتوان گفت فینال نیم‌فصل اول لیگ در کرمان برگزار می‌شود، جایی‌که مس کرمان به‌مصاف استقلال خوزستان رده‌سومی می‌رود. استقلال خوزستان در صورت پیروزی مقابل مس کرمان و توقف شهرداری آستارا قهرمان نیم‌فصل خواهد شد؛ اما اگر مس کرمان بازی را ببرد، بی‌چون‌و‌چرا قهرمانی نیم‌فصل را از آنِ خود خواهد کرد. مساوی ۲ تیم راه را برای قهرمانی شهرداری آستارا هموار می‌کند. تیم فوتبال مس کرمان در بازی‌های فصل قبل لیگ‌یک، برابر استقلال خوزستان دبل کرد و در هر ۲ بازی رفت‌و‌برگشت این تیم را شکست داد تا در فکر تداوم برداشتن گام بر روی نوار پیروزی برابر این تیم در بازی امروز باشد.

تقابل مهاجمان سابق سرخابی

شهرداری آستارا، تیم شگفتی‌ساز مسابقات، نیز به‌مصاف تیم رده‌پنجمی هوادار می‌رود. هوادار هم روی کاغذ شانس قهرمانی نیم‌فصل را دارد؛ بنابراین دوئل این ۲ تیم مدعی هم دیدنی و حساس خواهد بود. پایان رأفت، سرمربی شهرداری آستارا، که زمانی مهاجم پرسپولیس بود، مقابل رضا عنایتی قرار می‌گیرد. عنایتی، سرمربی هوادار، نیز سابقه بازی در استقلال را دارد. سرمربی مشهدی هوادار اگر می‌خواهد در نیم فصل دوم این رقابت‌ها، بازهم شانسی برای حضور در جمع بالانشینان داشته باشد، باید از بازی امروز دست‌پر از میدان به میدان برود. این شرایط البته برای شهرداری آستارا هم دقیقا صدق می‌کند و شاگردان پایان رأفت برای باقی‌ماندن در جمع مدعیان باید در این بازی فقط به ۳ امتیاز فکر کنند.

آخرین فرصت شاگردان عاشوری برای حضور در جمع مدعیان

بادران که تا ۲ هفته پیش صدرنشین رقابت‌های لیگ دسته‌یک بود، حالا به رتبه پنجم جدول سقوط کرده است و می‌خواهد در آخرین بازی نیم‌فصل تلاش خودش را برای رسیدن به جایگاه قبلی انجام دهد. شاگردان محسن عاشوری در ۵ هفته گذشته، ۳ پیروزی و ۲ شکست متوالی را تجربه کرده‌اند و با کسب ۲۵‌امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارند. ملوان بندر‌انزلی، تیم پرهوادار شمال کشور، که این هفته‌ها برخلاف تصور نتایج خوبی کسب نکرده است، هفته گذشته موفق شد برابر پارس جنوبی جم به پیروزی برسد تا دوباره در تکاپوی بازگشت به جدول باشد. شاگردان زارع هم‌اکنون با کسب ۲۲‌امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارند.

جنگ بحران‌زده‌ها

تیم شاهین شهرداری بوشهر هم که سرمربی‌اش فراز کمالوند راهی استقلال در لیگ برتر شد، به‌مصاف استقلال‌ملاثانی خواهد رفت. استقلال ملاثانی که این‌روز‌ها وضعیت مناسبی ندارد و تمرینات تیمش هم تعطیل شده است، حالا باید به‌مصاف تیم شاهین بوشهر برود. شاگردان ابراهیم اشکش در ۵ دیدار اخیر، ۴ تساوی و یک شکست کسب کرده‌اند و با کسب ۲۰‌امتیاز در رتبه دوازدهم جدول حضور دارند و اگر در این دیدار هم نتیجه لازم را کسب نکند، اوضاع این تیم بحرانی می‌شود. شاهین بوشهر، تیمی که این‌روز‌ها درگیر حواشی رفتن سرمربی است، پس از تساوی هفته گذشته مقابل فجر سپاسی حالا مصاف ساده‌ای با استقلال ملاثانی دارد و امیدوار است خود را به جمع مدعیان نزدیک کند. شاهین در ۵ دیدار اخیر خود ۳ تساوی و ۲ پیروزی کسب کرده است و با کسب ۲۳‌امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد.

نیم نگاه شیرازی‌ها به جمع مدعیان

فجرسپاسی شیراز، تیم رده‌چهارم جدول لیگ، نیز شانس قهرمانی دارد و این تیم روز دوشنبه به‌مصاف تیم انتهای‌جدولی گل‌ریحان البرز می‌رود و بعید است گل‌ریحان بتواند در این بازی از فجر امتیاز بگیرد. نماینده شیراز بعد از چند فصل ناکامی و حضور در دسته اول فوتبال ایران، این فصل عزمش را برای صعود جزم کرده و به راحتی امتیاطات را از دست نمی‌دهد. این تیم که این روز‌ها با کلانتری فوتبال زیبایی را هم به نمایش می‌گذارد، در دوبازی قبلی خودش به ترتیب برابر هوادار و شاهین شهرداری بوشهر دو تساوی به دست آورده است. دو تیمی که تا اینجای کار جزو مدعیان لیگ امسال بوده اند. در آن سوی میدان، اما تیم فوتبال گل زیحان البرز، برخلاف انتظار ظاهر شدند و نتوانستند آن طوری که باید و شاید خودی نشان دهند. این تیم در سه بازی آخر خودش در لیگ برتر تنها یک امتیاط به دست آورده است و به نظر می‌رسد اگر کادرفنی این تیم در نیم فصل دوم اقدام مناسبی انجام ندهند، احتمالا در پایان فصل یکی از تیم‌های سقوط کننده باشند.

پارس جنوبی جم، تیم رده‌هشتم، نیز به‌مصاف قشقایی شیراز خواهد رفت. خیبر خرم‌آباد با ویسی نتایج ناامید‌کننده‌ای به دست آورده و اکنون با ۱۷‌امتیاز چهاردهم است و این هفته به مصاف نود ارومیه قعرنشین می‌رود. شاید این بازی بهترین فرصت برای ویسی و تیمش باشد که روند رو‌به‌رشد خود را آغاز کنند. سرمربی مطرح خیبری‌ها که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خودش دارد، به طور قطع دوست ندارد یک سقوط را هم در سوابق خودش ثبت کند، از این رو باید انتظار تیم متحول شده خیبر را در نیم فصل دوم این بازی‌ها داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان