مشارکت 70 هزار نفر در نخستین دوره لیگ تندرستی ایران


مشارکت 70 هزار نفر در نخستین دوره لیگ تندرستی ایران

بیش از 70 هزار نفر در نخستین دوره لیگ تندرستی فدراسیون ورزش‌های همگانی که با هدف رفع کم تحرکی در دوران کرونا برگزار شد، مشارکت کردند.

مشارکت 70 هزار نفر در نخستین دوره لیگ تندرستی ایرانبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، لیگ تندرستی ایران که نخستین بار و با مشارکت ۳۲ هیئت استانی، نزدیک به ۵۰۰ شهرستان و بیش از ۱۵۰۰ کمیته استانی از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی و در طرح زمستان فعال برگزار شد با معرفی استان‌ها، شهرستان‌ها و کمیته‌های برتر به پایان رسید.

در پایان این رویداد نوین حوزه ورزش همگانی که بیش از ۷۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند، در بخش استان‌ها خراسان شمالی، سمنان و آذربایجان غربی به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

در جدول رده بندی سازمان آمادگی جسمانی و روش‌های تمرینی رشته‌های جیمستیک، تمرینات معلق و جامپینگ فیتنس اول تا سوم شدند و در جدول سازمان ورزش‌های رقابتی و تفریحی نیز رشته‌های پرثوآ، روپایی و طناب زنی گوی سبقت را از سایر رقبا ربودند و به عنوان سه رشته برتر این سازمان لقب گرفتند.

لیگ تندرستی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اثرگذارترین رویداد‌های تاریخ ورزش همگانی با هدف کاهش کم تحرکی علی الخصوص در دوران کرونا از اوایل بهمن تا نیمه اسفند برگزار شد.

شهرستان‌های برتر در نخستین دوره لیگ تندرستی ایران عبارتند از:
۱- کرمانشاه
۲- بوکان
۳- بجنورد
۴- شیراز
۵- آمل
۶- دابودشت
۷- جهرم
۸- اراک
۹- شهرکرد
۱۰- تهران
۱۱- سمنان
۱۲- بوشهر
۱۳– میاندوآب
۱۴- زرقان
۱۵- کهگیلویه
۱۶- ماهنشان
۱۷- زنجان
۱۸- بیرجند
۱۹- محلات
۲۰- بندرانزلی
۲۱- آزادشهر
۲۲- خرم آباد
۲۳- گالیکش
۲۴- مانه و سملقان
۲۵- قصرقند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته