«طرح جوانه» از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت می‌کند


«طرح جوانه» از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت می‌کند

جعفری گفت: طرح جوانه از پایان نامه‌هایی که ارزش تجاری سازی دارند اما به دلیل مشکلات مالی به نتیجه نمی‌رسند، حمایت می‌کند.


جعفری گفت: طرح جوانه از پایان نامه‌هایی که ارزش تجاری سازی دارند اما به دلیل مشکلات مالی به نتیجه نمی‌رسند، حمایت می‌کند.

محمدعلی جعفری، مدیر مرکز توسعه واحد‌های فناور پارک فاوا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان ارائه پایان نامه و رساله دکتری است که در نهایت هیچ سودی هم برایشان نخواهد داشت، در این بین بیشترین آسیب به پایان نامه‌ها و رساله‌هایی که محوریت فناوری دارد، وارد می‌شود.

او افزود: هرساله دانشجویان خلاق با ایده‌های فناورانه به دنبال شرایطی هستند تا پایان نامه رساله شان را به یک محصول تبدیل کنند، در حالیکه بخش عمد‌ه‌ای از آن‌ها برای همیشه در قفسه کتابخانه‌ها باقی می‌مانند و تبدیل ایده‌ها به محصول و نهایتا عرضه شان به بازار هیچ گاه فراهم نخواهد شد.

جعفری بیان کرد: پیشبرد یک پایان نامه و تبدیل آن به یک محصول به حمایت‌های مالی نیاز دارد که متاسفانه بسیاری از این تحقیقات به همین دلیل به نتیجه دلخواه نمی‌رسند؛ به همین منظور طرح جوانه با حمایت از پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری با محوریت فناورانه و ICT با همکاری پارک‌های علم و فناروری کل کشور اجرایی شد.

او ادامه داد: متولی اصلی طرح جوانه دفتر برنامه ریزی امور فنی وزارت علوم است. فرایند ثبت نام در این طرح از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد.

مدیر مرکز توسعه واحد‌های فناور پارک فاوا گفت: پایان نامه‌های بسیار زیادی در حوزه ICT ارائه می‌شوند که قابلیت و ارزش تجاری سازی دارند، اما معمولا به دلیل وجود مشکلات مالی به نتیجه نمی‌رسند؛ طرح جوانه سعی در کاهش و رفع مشکلات مالی این دسته از دانشجویان دارد.

جعفری تصریح کرد: هدف اصلی ما کاهش حداکثری فاصله بین دانشگاه و صنعت است تا از این طریق ایده‌ها در هر جای ایران به یک کالا و خدمت پول ساز تبدیل شوند.

او افزود: ۲۵ درصد از این حمایت‌ها توسط وزارت علوم ۲۵ درصد توسط پارک‌های علم و فناوری و در نهایت ۵۰ درصد توسط پارک فاوا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

خودنمایی نقش فناوری اطلاعات در توسعه علم و دانش

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022