دستگیری کلاهبردار پیام رسان تلگرام به بهانه برنده شدن در جایزه


دستگیری کلاهبردار پیام رسان تلگرام به بهانه برنده شدن در جایزه

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری از طریق کانال تلگرام به بهانه «برنده شدن جایزه» می‌کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی افزود: در رصدهای شبانه روزی در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا متوجه کانالی در تلگرام شدند که به بهانه برنده شدن جایزه در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌ کرد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات فنی پیچیده و با بکارگیری از ابزارهای پلیسی، هویت متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ موسوی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم بازداشت شد و در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای جز اعتراف نداشته و در اظهارات خود بیان کرد که قبول دارد کانال متعلق به اوست.

وی ادامه داد: پرونده به همراه مستندات به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: سود جویان با روش های مختلف در فضای مجازی و بهانه های گوناگون از جمله بیان جملات وسوسه انگیز مانند برنده شدن جوایز اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌ کنند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران خاطر نشان کرد: شهروندان تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب خود را نزد افراد ناشناس نگذارند یا رمز کارت بانکی را بر روی جلد کارت یا به همراه آن قرار ندهند، تا در دام چنین تبهکارانی گرفتار نشوند.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه پلیس فتا به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان است، به عموم مردم توصیه کرد: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...