افتتاح 34 مرکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری


افتتاح 34 مرکز مثبت زندگی در چهارمحال  و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از افتتاح 34 مرکز مثبت زندگی در استان خبر داد و گفت: در این مراکز 22 خدمت به آحاد جامعه ارائه می‌شود.

نرگس عسگری ۱۷ اسفندماه در آئین افتتاح همزمان ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی( مثبت زندگی) در سراسر کشور توسط رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد ۳۴ مرکز است و مراکز مثبت زندگی در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری باتوجه به جمعیت و نیاز احداث شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: طبق بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مراکز مثبت زندگی از آبان ماه امسال شروع به کار کردند و به عنوان بهزیستی‌های کوچک انجام ۲۲ فعالیت در بستر فن‌آوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه و پاسخگویی به مراجعان، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌‏های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‏‌ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبان، خیرین و معتمدان محلی و حمایت طلبی، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‏‌ها شامل غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اوتیسم و.... از این پس در مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود.

عسگری با بیان اینکه تعداد پرونده های مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی در چهارمحال و بختیاری ۱۳ هزار و ۵۵۲ نفر است، عنوان کرد: ۹۳ درصد پرونده های مددجویان مستمری بگیر بین مراکز توزیع شده و بیش از ۱۲۰۰۰ پرونده در حال بررسی و مورد بازدید قرارگرفته است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در حال حاضر فقط پرونده‌های مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی در بین مراکز مثبت زندگی توزیع شده است که هر مرکز با داشتن ۱۵۰ تا ۴۵۰ پرونده ارائه خدمات را برعهده دارند و به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار به‌کارگیری شده است، هم‌اکنون ۱۱۸ مددکار در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)