زنجانی‌ها شاگرد اول اجرای طرح کاداستر در کشور


زنجانی‌ها شاگرد اول اجرای طرح کاداستر در کشور

استاندار زنجان گفت: زنجان در موضوع کاداستر که طرحی هزینه‌بر است، در رتبه اول کشور قرار دارد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱۷ اسفندماه) در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه که در کشت و صنعت خرم‌دره انجام شد، با بیان اینکه این پروژه یکی از باغ‌داری‌های های‌تک در استان است، اظهار کرد: افتتاح این طرح علاوه بر اینکه برای استان اشتغال‌زایی، بهره‌وری بالا و آورده به همراه دارد، گام مهمی در آموزش کشاورزان برای حرکت به سمت کشاورزی مدرن است.

وی با بیان اینکه زنجان علاوه بر شایستگی که امروز به آن اضافه شد و پایتخت شور و شعور حسینی بودن، مزیت‌های فوق‌العاده دیگری نیز دارد، تصریح کرد: زنجان در موضوع کاداستر که طرحی هزینه‌بر است، مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است و به احترام کشاورزان اولین سند حدنگاری شده کشور بعد از انقلاب، تقدیم کشاورزان زنجانی شد.

استاندار زنجان با یادآوری این موضوع که زنجانی‌ها ۴۵ درصد زیتون کشور را تامین می‌کنند، یادآور شد: موضوعی که در چند سال اخیر در حوزه زیتون شاهد تحقق آن در استان بودیم، عملیاتی شدن روش‌های نوین روغن‌کشی و کشت این محصول است.

حقیقی با تاکید بر این مطلب که پرورش دام سبک چند قلوزایی، از دیگر مزیت‌های زنجان است که ۲۷ استان کشور نیز از این امکان بهره‌مند می‌شوند، افزود: علاوه بر این موضوع طی دو ماه آینده فاز اول بزرگ‌ترین مرکز پرورش دام سبک کشور با ظرفیت ۲۰ هزار راسی در زنجان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در امر نوین‌سازی روش‌های آبیاری کشاورزی که از فاکتورهای مهم جلوگیری از هدررفت آب و پیشگیری از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است زنجان جزو استان‌های موفق تلقی می‌شود، متذکر شد: ۵۰ درصد وسعت اراضی کشاورزی مستعد استان به روش‌های آبیاری نوین تجهیز شده و باقی‌مانده اراضی نیز انجام خواهد پذیرفت.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با یادآوری این مطلب که به واسطه مدیران ارزشمند و میدانی و مردم همیشه در صحنه زنجان، امروز یکی از استان‌های موفق در بحث مبارزه با کرونا است، ادامه داد: به واسطه این امر در دهه‌فجر امسال ۹۹۵۱ میلیارد تومان طرح در استان افتتاح و بهره‌برداری رسید که ۹۱ درصد آن افتتاح و ۹ درصد نیز کلنگ‌زنی بود.

وی گریزی به موضوع طرح جامع زنجان نیز زد و خاطرنشان کرد: این طرح در حال اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است که در این راستا بنیاد مستضعفان همکاری مطلوبی داشته که تحقق آن علاوه بر کمک به اجرای طرح، در تامین مسکن محرومان نیز گام بسیار ارزشمندی است.

زنجانی‌ها شاگرد اول اجرای طرح کاداستر در کشور

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد