جشنواره ملی «آب با نگاهی به آینده» برگزیدگان خود را شناخت


جشنواره ملی «آب با نگاهی به آینده» برگزیدگان خود را شناخت

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان، از معرفی نفرات برگزیده جشنواره ملی «آب با نگاهی به آینده» خبر داد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اختتامیه جشنواره ملی «آب با نگاهی به آینده»، اظهار کرد: در این جشنواره استان زنجان میزبان بخش عکس بود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره محسوب می‌شد.

وی با اشاره به محورهای جشنواره ملی آب با نگاهی به آینده، افزود: ارزش اقتصادی آب، کم‌آبی و بحران آب، سازگاری با کم‌آبی، تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب، خاک، نقش علوم اجتماعی در مدیریت مصرف، استفاده از پساب و بازچرخانی آب، از جمله محورهای این جشنواره بود.

این مسئول با اشاره به دیگر محورهای جشنواره ملی آب، ادامه داد: علاوه ‌بر موارد یاد شده، محورهایی از قبیل صنعت سدسازی و توسعه پایدار، مدیریت تقاضای آب، آب و محیط‌زیست، آب و نگاه به آینده، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی، ابنیه‌های تاریخی مربوط به آب، آب‌انبار، آسیاب‌های آبی و قنات‌ها نیز طراحی شده بود.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در این جشنواره ملی ۱۵۰۰ اثر در ۱۳ محور مورد داوری قرار گرفت، تصریح کرد: نکته قابل توجه این جشنواره ارسال بیشترین اثر با مضامین آب و محیط‌زیست و مشکل کمبود آب است که به نظر می‌رسد با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای عکاسان علاقه‌مند، بتوان آثار پرمحتواتری در جشنواره‌های آتی دریافت کرد.

افشاری با اشاره به ضرورت حمایت از برنامه‌های آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در موضوع ارزش آب، در صورت حمایت لازم از سوی وزارت نیرو برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، بخش حرفه‌ای با محوریت کم‌آبی و بحران آب، امین نظری موفق به کسب رتبه اول شد و منصوره قلیچی و احمد بلباسی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در بخش آماتور با محوریت مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی، مریم رضایی در رتبه نخست قرار گرفت، سامان خدایاری جایگاه دوم را با محوریت کم‌آبی و بحران آب و سید حسین چراغی‌آقا با محوریت مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی رتبه سوم را کسب کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند