تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1400 اعلام شد


تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1400 اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آمار نهایی شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1400 برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.


سخنگوی سازمان سنجش آمار نهایی شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته به پایان رسید.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: در این مهلت تعداد ۷۴ هزار و ۱۸۵ نفر در کنکور ثبت نام کردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: سازمان سنجش برای ثبت نام کنکور سراسری دو مرحله ثبت نام در نظر گرفت که هر مرحله یک بار تمدید شد تا داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده بودند بتوانند در این آزمون نام نویسی کنند.

به گفته این مقام مسئول، بر اساس آمار نهایی در کنکور ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر ثبت نام کردند که در مقایسه با آمار کنکور ۹۹ تغییر محسوسی نداشته است.

زرین آمیزی ادامه داد: در تمامی تاریخ‌های اعلام شده توسط سازمان سنجش برای ثبت نام که به صورت رسمی از طریق درگاه این سازمان اطلاع رسانی شد، هزینه‌ای بابت تأخیر در ثبت نام وصول نشد. اما اگر داوطلبی بخواهد از این پس در کنکور سراسری شرکت کند باید درخواست خود را به سازمان سنجش ارسال و علاوه بر ۵۴ هزار تومان هزینه مصوب، ۱۲۰ هزار تومان جریمه بابت دیر کرد را پرداخت کند. این مبالغ مصوب دولت بوده و به خزانه دولت واریز می‌شود.

گفتنی است، کنکور سراسری ۱۴۰۰ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

شرایط کنکور مجدد دانشجویان انصرافی و اخراجی جزئیات سهمیه‌های کنکور ۱۴۰۰+ شرایط و ضوابط

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا