مستحدثات غیر قانونی بنیاد مستضعفان در محله جماران تهران جمع آوری شود


مستحدثات غیر قانونی بنیاد مستضعفان در محله جماران تهران جمع آوری شود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران با ارایه تذکر به ساخت و ساز غیرمجاز بنیاد مستضعفان در اردوگاه موسوم امام خمینی (ره) واقع در محله جماران ، گفت: درخواست مردم این محله، از شهرداری تهران این است که مستحدثات غیر قانونی بنیاد را قلع و جمع آوری کند.

به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز یکشنبه در جریان دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورا، نسبت به ساخت و سازغیرمجاز بنیاد مستضعفان در اردوگاه امام خمینی(ره) واقع در محله جماران تذکر داد.

وی گفت: بر اساس فرم خلافی که شهرداری منطقه یک برای کمیسیون ماده صد ارسال کرده، بنیاد مستضعفان نسبت به ۶ هزار و ۴۸۹ متر مربع ساخت و ساز بدون مجوز و بدون نظارت مهندس ذیصلاح اقدام کرده است.

سالاری اظهار داشت: این در حالیست که این اراضی در حریم و پهنه حفاظت ویژه واقع شده و بنیاد، فاقد هرگونه حقوق کسبی در آن است.

وی با اشاره به درخواست بخشی از اهالی جماران و اطراف این اردوگاه از اعضای شورای شهر تهران، گفت: شهروندان جماران طی نامه ای اعلام کرده اند که شاهد در اختیار گرفتن و تصرف اراضی ملی که در گذشته به اردوگاه امام خمینی معروف بوده، توسط بنیاد مستسضعفان هستند و گفته اند که این اراضی در گذشته، محل برگزاری اردوهای دانش آموزی با محیط طبیعی و جنگلی بوده و اخیرا در رویکردی اشتباه تعداد قابل توجهی از درختان آن قطع شده و تحت ساخت و سازهای غیر مجاز قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به دلیل مشکلات فراوانی که این ساخت و ساز برای مردم ایجاد کرده، با پیگیری اهالی محل، پرونده از شهرداری منطقه یک به کمیسیون ماده صد ارسال شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه کمیسیون ماده صد نسبت به صدور رای قلع و جمع آوری کل بناهای غیرمجاز اقدام کرده است.

سالاری اظهار داشت: بنیاد بعد از صدور رای بدوی مبنی بر قلع و قمع، به تفاهم نامه ای بین شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۸ که اساسا مربوط به مسائلی از جمله گسترش فضای سبز و زیبا سازی است، استناد کرده و از شهرداری تهران خواسته که نسبت به قلع و جمع آوری اقدامی نشود و جرائم مربوطه در قالب این تفاهم نامه پرداخت شود.

وی عنوان کرد: درخواست اهالی محل از شورای شهر تهران این است که با توجه به اینکه، این محدوده در حریم و محدوده حفاظت ویژه طرح تفصیلی واقع شده است، ‌ هیچگونه تفاهم و توافقی بین شهرداری تهران و بنیاد انجام نشود و نسبت به قلع و جمع آوری این ساخت و ساز غیرمجاز اقدام شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران و شهردار منطقه یک گفت: موضوع حریم و محدوده حفاظت ویژه، پارک ها و فضاهای عمومی از خطوط قرمز مدیریت شهری تهران است و شهرداری باید از هرگونه اقدام به تفاهم در خصوص این اراضی خودداری کنند و پس از قطعی شدن رای بدوی در اسرع وقت نسبت به قلع و جمع آوری ساخت و ساز غیر مجاز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شورای شهر به عنوان کمیسیون شهرسازی و معماری و کلیت شورا قطعا بر قلع و جمع آوری آن نظارت خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس