حناچی خواستار اصلاح بخشی از بودجه سال 99 شهرداری تهران شد


حناچی خواستار اصلاح بخشی از بودجه سال 99 شهرداری تهران شد

تهران- ایرنا- پیروز حناچی با تقدیم لایحه ای به شورای شهر، خواستار اصلاح بخشی از بودجه سال 99 در راستای ایجاد انعطاف پذیری و افزایش شفافیت شد.

پیروز حناچی روز یکشنبه در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران یکی از خصیصه های بودجه سال ۹۹ را افزایش شفافیت اعلام کرد و از سپری شدن سالی دشوار با توجه به وجود شرایط خاص اقتصادی از جمله تحریم و کرونا طی سال جاری خبر داد.

وی افزود: در شهرداری تهران با چالش های اساسی مواجه هستیم با این وجود شهرداری طی یک سال گذشته توانست خدمات شهری را به شکل مناسبی به شهروندان ارائه کند.

حناچی اظهارداشت: اصلاحیه تقدیم شده در راستای ایجاد انعطاف پذیری در بودجه سال ۹۹ تنظیم شده که مشتمل بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار تهران گفت: بخش نخست این اصلاحیه هزینه ای به مبلغ ۹۴۸ میلیارد تومان، بخش دیگر مربوط به اصلاحات تملک دارایی و سرمایه ای به مبلغ ۹۶۸ میلیارد تومان، تملک دارایی به میزان ۱۲۷ میلیارد تومان و بخشی هزینه ای برای پرداخت جبران خدمت نیروی انسانی از جمله کادر سازمان اتوبوسرانی و بخشی مربوط به اصلاحات سرمایه ای لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: بنای ما بر این بوده که در چارچوب قانون و مصوبات شورای شهر حرکت کنیم و این مصوبه هم بر همین اساس تنظیم و اعلام می شود.

حناچی در ادامه به وعده خود مبنی بر رونمایی از یک رام قطار شهری ملی تا پایان اسفند امسال اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد وابستگی به ساخت تولید این قطار به فناوری داخلی متکی است و امیدواریم با حمایت دولت به نتیجه برسد تا کمتر برای تامین واگن های داخلی، به تولید خارجی وابسته باشیم و این نقیصه را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، پس از استماع صحبت های شهردار، اعضای شورا با ۱۸ رای موافق یک فوریت این لایحه را تصویب کردند و مقرر شد در کمیسیون برنامه و بودجه شورا این موضوع بررسی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس