هر هفته هزار خودرو سنگین در آذربایجان‌غربی معاینه فنی می‌شود


هر هفته هزار خودرو سنگین در آذربایجان‌غربی معاینه فنی می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام معاینه فنی حدود یک‌هزار خودرو سنگین طی هر هفته امسال در استان گفت: 87 درصد وسایل نقلیه سنگین فعال استان در آزمایش‌های مربوط به معاینه فنی نمره قبولی دریافت کرده‌است.

ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری حدود ۵۰ هزار وسیله نقلیه سنگین در آذربایجان‌غربی به مراکز معاینه فنی مراجعه و از این تعداد، حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کارت معاینه فنی خود را دریافت کرد.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۶ هزار و۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین نیز که در این آزمایش‌ها رد شده برای بهبود شرایط و حل مشکلات فنی به مراکز مجاز عودت داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: معاینه فنی خودروهای سنگین با همکاری هفت مرکز در استان انجام می‌شود که هر کدام از این مراکز به طور متوسط در هر هفته میزبان حدود ۱۵۰ خودرو است.

شکری اضافه کرد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در کامیون ها و کشنده ها را شامل می شود و میزان آلایندگی و سیستم نور چراغ ها از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

این استان یکی از استان‌های فعال در برقراری مسیر جاده‌ای با دیگر استان‌های کشور و کشورهای همسایه به شمار می‌رود به طوری که روزانه دهها اتوبوس از ارومیه و دیگر شهرهای استان، مسافران را به استان های دیگر جابجا می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان