478 مددجوی کمیته امداد خوی صاحب شغل شدند


478 مددجوی کمیته امداد خوی صاحب شغل شدند

‌ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اختصاص تسهیلات مناسب و ایجاد بستر لازم، 478 مددجوی این نهاد در این شهرستان صاحب شغل شده اند.

قادر ولی‌نژاد روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اشتغال این تعداد مددجو بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های خوداشتغالی پرداخت شده است.

وی با اشاره به تنوع شغلی مددجویان اظهار کرد: هر مددجوی متقاضی شغل و وام با نوع تخصص خود و با مشاوره گیری از کارشناسان این نهاد وارد بازار کار شده و در جهت خرید و بازاریابی محصولات نیز این نهاد کمک‌های لازم را به آنها می‌کند.

وی افزود: در این راستا امسال برای هزار نفر مددجو نیز مشاوره شغلی و برای ۲ هزار نفر نیز مشاوره کارشناسی فنی انجام گرفته است.

مدیر کمیته امداد خوی عمده‌ترین مشاغل ایجاد شده برای این مددجویان را قالی‌بافی، پرورش قارچ و صنوف مختلف صنعتی عنوان کرد و افزود: در این راستا ۵۰ مددجو نیز به مراکز کاریابی این شهرستان معرفی شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۱۶ نفر صاحب شغل شده‌اند.

ولی نژاد اضافه کرد: هم‌اینک ۷ هزار و ۲۵۰ خانواردر این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که برنامه‌ریزی‌ها برای خودکفایی تدریجی این خانواده‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: پس از اشتغال پایدار این مددجویان، تنها کمک هزینه حمایتی از خانواده آنان حذف می‌شود و دیگر کمک‌های مادی و معنوی همچنان ادامه می‌یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی اظهار داشت: توانمند سازی مددجویان تحت پوشش باید در اولویت اقدامات کمیته امداد قرار گیرد و ارائه آموزش‌های تخصصی به مددجویان و پرداخت تسهیلات اشتغالزا در راستای تحقق این هدف انجام شود .

ولی نژاد جلب مشارکت خیرین به منظور کمک به کمیته امداد و رفع مشکلات مددجویان این نهاد را ضروری دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهایی است که اعتبارات آن تخصیص خوبی داشته است که این امر نشان از اهتمام جدی دولت در راستای محرومیت زدایی از جامعه دارد .

خوی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و ۱۳ هزارپانصد نفر از جمعیت ۳۸۵ هزار نفری آن زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا