فرصت های شغلی باید در بخش غیردولتی جستجو شود


فرصت های شغلی باید در بخش غیردولتی جستجو شود

ایلام - ایرنا - سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه ظرفیت بخش دولتی برای استخدام تکمیل شده گفت: فرصت های شغلی جدید باید در بخش غیر دولتی جستجو شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز آمار کشور، رتبه استان ایلام را از نظر نرخ بیکاری به عنوان استان اول معرفی کرده، به این آمار مرکز آمار نقد دارم.

وی تاکید کرد: کارها و اقدامات زیادی در حوزه اشتغال انجام شده اما اگر نگاه واقع بینانه و نگاه علمی داشته باشیم، احتساب یک ساعت کار در هفته نمی تواند اشتغال واقعی محسوب شود.

سرپرست استانداری ایلام افزود: اکنون شمار جوانان تحصیل کرده بیکار استان که به صورت مرتب جویای کار در دستگاه های مختلف و استانداری هستند، خود مصداق وجود این مشکل در استان است.

نوذری یادآور شد: هرچند باید نوع نگاه ما به کار نیز تغییر کند زیرا یکی دیگر از مشکلات کنونی استان این است که همه اشتغال را فقط شغل دولتی می دانیم.

وی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که فضای کسب و کار ایجاد و نوع نگاه به کار تغییر کند، ظرفیت برای اشتغال در بخش دولتی تکمیل شده است، باید در بخش گیاهان دارویی و گردشگری، مرز، نفت و گاز و بخش خصوصی پیگیر ایجاد اشتغال باشیم.

سرپرست استانداری ایلام گفت: باید مدیران با نگاه علمی و فنی و ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیر ایجاد فرصت های شغلی در استان باشند و هر دستگاه برنامه فرصت اشتغال خود را اعلام کند.

نوذری اظهار داشت: تلاش های خوبی برای ایجاد اشتغال جوانان شده اما نیاز بیشتری به کار و برنامه است و باید به صورت تخصصی تر پیگیری شود.

وی اضافه کرد: ایلام دارای ظرفیت قابل توجهی در بحث نفت و گاز، صنعت و کشاورزی است و پازل یک کشور را دارد و باید این فرصت ها تبدیل به یک فرصت طلایی شوند.

سرپرست استانداری ایلام افزود: از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته این همه سرمایه گذاری در استان انجام بگیرد، اگر ۵۰ این رقم در سالهای قبل انجام می شد اکنون شاهد تحولی چشمگیر در استان بودیم.

نوذری تاکید کرد: اشتغال و اقتصاد دو مولفه وابسته بهم هستند و همه واقفیم که در چند سال اخیر کشور در شدیدترین تحریم های بین المللی و کرونا بوده که باعث کاهش فضای کسب و کار در کشور شده است.

به گزارش ایرنا، در این نشست سه دستور کار عملکرد بنیاد شهید در حوزه اشتغال، میزان تسهیلات جذب شده کرونا توسط صنوف آسیب پذیر و تسهیلات اشتغال روستایی بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا