خرید عید، دید و بازدید و جلسات، تهدیدات پیش رو در شیوع کرونا


خرید عید، دید و بازدید و جلسات، تهدیدات پیش رو در شیوع کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تهدیدات پیش روی استان کرمان در بحث کرونا بیان کرد: سفرهای استانی، خریدهای شب عید، کرونای انگلیسی، دید و بازدیدهای نوروزی و... از جمله تهدیدات پیش رو هستند.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: در کشور سه پیک کرونا را داشتیم و در استان کرمان دو پیک، که موج اول در تیر و مرداد و صعود قابل توجهی در آبان و آذرماه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه روند ابتلا در کشور رو به کاهش بود اما به دلیل درگیری برخی استان ها از جمله خوزستان در حال افزایش است، افزود: در بقیه کشور روند ثبات داریم و در استان کرمان در هفته گذشته وضعیت نسبت به کشور به طور قابل توجهی خوب بود اما باید این وضعیت را نگه داریم تا خدای نکرده آتش زیر خاکستر (به خاطر ویروس جهش یافته) نباشد.

رشیدی نژاد تصریح کرد: مرگ و میرها و بروز بیماری کرونا در استان کرمان از متوسط کشور در هفته گذشته پایین تر است و در حال حاضر در استان ۱۲ شهر آبی، ۱۰ شهر زرد و یک شهر نارنجی داریم.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری قطعی کرونا در پیک آبان و آذر در استان کرمان ۷۹۰ مورد بود و اکنون به ۱۰۰ مورد رسیده که نتیجه کمک طرح شهید سلیمانی به کشور و استان کرمان بود و این طرح عملکرد قابل توجهی دارد و از بسیج، هلال احمر و دیگر ارگان ها بابت همکاری در این طرح تشکر می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی باعث شده حدود ۸۸ درصد بیماران بستری قطعی در استان کاهش یابد، گفت: تعداد انجام تست ها نسبت به قبل سه برابر شده است.

وی افزود: یکی از مواردی که در شهرستان های جنوبی استان و به ویژه در هوای گرم داریم، این است که با روشن کردن اسپیلت ها، تجمع در منازل صورت می گیرد و موجب بروز مشکل می شود که تاکید داریم درب و پنجره ها باز باشد.

رشیدی نژاد ادامه داد: پیک شهرستان های جنوبی در فصل گرم است و اگر وضعیت شهرستان جیرفت با روال کنونی پیش برود، به معنی زدن پیک است.

وی بیان کرد: در سیرجان به دلیل تردد ها و وجود معادن، ویروس جهش یافته پیدا شد و همه افرادی که در این خوشه در تماس نزدیک بودند را پیدا کردیم و هفت مورد افراد مرتبط با این مورد مثبت شدند و باید فکر کنیم ویروس جهش یافته در استان در گردش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در اوج پیک بیماری کرونا در استان کرمان، ۲۰۳ نفر مرگ و میر در آبان و آذر داشتیم و در دو هفته اخیر ۱۴ نفر مرگ و میر اتفاق افتاد که نشان می دهد بیش از ۹۳ درصد مرگ و میرها کاهش یافته و این خروجی طرح شهید سلیمانی است.

وی افزود: مهم ترین راه پیشگیری از کرونا همچنان زدن ماسک، فاصله گذاری، شست و شوی دست ها و تهویه و تبادل هوای آزاد است و تاکید خیلی جدی بر این موارد داریم.

رشیدی نژاد تصریح کرد: بر ضدعفونی کردن سطوح و وسایل اوایل شیوع کرونا تاکید می شد و اکنون نمی شود این مورد را کاملا حذف کرد اما نسبت به موارد دیگر در اولویت کمتری است.

وی با اشاره به تهدیدات پیش روی استان کرمان در بحث کرونا بیان کرد: سفرهای استانی، خریدهای شب عید، کرونای انگلیسی، دید و بازدیدهای نوروزی و ... از جمله تهدیدات پیش رو است.

رشیدی نژاد اظهار کرد: به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی، شهر کرمان از سال گذشته به عنوان شهر زیارتی محسوب می شود و ترددهایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کانون شعله ور شدن بیماری دید و بازدیدهای خانوادگی است، گفت: جلسات پرازدحام رسمی و غیرسمی نیز یکی دیگر از تهدیدهاست و باید همه به این موارد توجه کنیم و هر روز در راستای کاهش بیماران گام برداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل