دورکاری ادارات به صورت سلیقه ای اعمال می شود/ از اصناف رضایت داریم


دورکاری ادارات به صورت سلیقه ای اعمال می شود/ از اصناف رضایت داریم

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: دورکاری ها به صورت سلیقه ای در ادارات انجام می شود در حالی که در قانون تکلیف این موضوع مشخص است.

دکتر"محمدصادق بصری" پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: از فردا روند انتخابات ۱۴۰۰ در کشور آغاز می شود و مهم ترین اصل مشارکت مردم است و باید تلاش کنیم مشارکت مردم بالا برود.

وی افزود: در استان کرمان در انتخابات های گذشته حضور مردم نسبت به متوسط کشور خوب بوده و در انتخابات اسفندماه سال گذشته نیز مشارکت مردم استان بالاتر از میانگین کشور بوده است.

بصیری تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل دخیل در انتخابات ۱۴۰۰ کرونا است که از دو جهت می تواند روی مشارکت مردم اثر بگذارد که نخستین مورد معیشت مردم است و کرونا تهدیدی برای معیشت مردم است و موجب نارضایتی می شود.

وی بیان کرد: مسئله دیگر تجمع مردم برای حضور در انتخابات و فعالیت هیئت های اجرایی و نظارت و حجم انتخابات شوراها است که اگر مدیریت کرونا به خوبی صورت نگیرد، روی مشارکت مردم تاثیر می گذارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: در راستای برگزاری خوب انتخابات، اگر قانون را در کنار بخشنامه ها و دستورالعمل های مقام معظم رهبری بگذاریم، تکلیف همه در انتخابات روشن است و وظایف مجریان انتخابات نیز در قانون مشخص است.

وی افزود: با توجه به اینکه باید در این دوره از انتخابات بسیاری از کارها به صورت الکترونیکی انجام شود، باید فیبر نوری در تمام استان وجود داشته باشد و حضور و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است.

بصیری تصریح کرد: برای انتخابات شوراها نظارت از طریق مجلس اعمال می شود و در انتخابات ریاست جمهوری از طریق شورای نگهبان، نظارت اعمال می شود.

معاون استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد ستاد مدیریت کرونا گفت: ۵۹۱ مصوبه تاکنون در ستاد کرونای استان کرمان داشته ایم که ۵۲۷ مصوبه استانی و مابقی مصوبات ستاد ملی بوده است و باید دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد در قبال مصوبات ستاد را به ما اعلام کنند.

وی افزود: یکی از مهم ترین نکاتی که کمرنگ شده، رصد ارباب رجوع بابت ابتلاء به کرونا است و درخواست داریم از طریق نرم افزار ماسک این کار انجام شود.

بصیری تصریح کرد: دورکاری ها به صورت سلیقه ای در ادارات انجام می شود در حالی که در قانون تکلیف این موضوع مشخص است.

وی بیان کرد: سفرهای غیرضروری و ماموریت هایی که مهم تلقی نمیشود باید از دستور کار مدیران خارج شود و باید مدیران دستگاه های اجرایی به مکاتبات ستاد استانی پاسخ بدهند.

معاون استاندار کرمان در پایان گفت: رضایت بسیار خوبی از اصناف داریم و استان کرمان امتیاز خوبی در همکاری اصناف با ستاد کرونا گرفته است و اصناف و مردم به خوبی وظیفه خود عمل کرده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا