هوای گلستان در هفته جاری بارانی است


هوای گلستان در هفته جاری بارانی است

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: تا پایان هفته جاری سه موج‌کوتاه و بلند جوی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محمود محمدقلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز با توجه به تقویت جریانات جنوبی در شاهد افزایش دما به میزان ۴ درجه در مناطق غربی و ۱۰ تا ۱۲ درجه در مناطق شرقی استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه از امشب تا پایان هفته سه موج استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: موج‌کوتاهی از امشب وارد استان شده و تا ظهر فردا به فعالیتش ادامه می‌دهد که پیامد آن افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی گلستان ادامه داد: موج‌کوتاه دیگری از روز سه‌شنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را به همراه خواهد داشت.

محمدقلی پور با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در این دو موج قابل‌ملاحظه نخواهد بود، یادآور شد: موج بلند و ناپایداری قوی از پنجشنبه‌شب وارد استان می‌شود که بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای را به همراه دارد.

وی افزود: کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما، بارندگی، پدیده مه غلیظ و ریزش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان از پیامدهای این سامانه خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی گلستان این سامانه تا روز شنبه در سطح استان فعال است، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی برخی معابر عمومی در روز جمعه دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا