مسدود شدن یک صفحه اینترنتی ناشناخته با دستور دستگاه قضایی در البرز


مسدود شدن یک صفحه اینترنتی ناشناخته با دستور دستگاه قضایی در البرز

کرج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: یک صفحه اینترنتی با هویت ناشناخته برای پیشگیری از کلاهبرداری و جرم با ورود دادستانی در این استان مسدود شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری البرز، حسن مددی با تاکید بر هوشیاری کاربران فضای مجازی در خصوص لینک‌های ارسالی به آن‌ها در انواع شبکه‌های اجتماعی افزود: طی روزهای در یکی از پیام رسان های خارجی پیامی با اکانت کاربر قربانی برای فریب نزدیکان وی با این مضمون ارسال می شد که « با جواب دادن به چند سؤال برنده یک جایزه رایگان شدم شما هم اقدام کنید».

وی اضافه کرد:پس از بررسی های کارشناسی و از آنجایی که هویت این صفحه اینترنتی ناشناخته بود در هماهنگی با معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و به منظور پیشگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری از کاربران، دستور مسدودسازی این صفحه اخذ شد.

مددی بر تاکید بر لزوم افزایش آموزش‌های مقابله با روش‌های فریبکارانه هکرها به کاربران و درخواست از دستگاه‌های مسئول به منظور ایجاد محتواهای آموزشی متذکر شد: توجه به اصول اولیه مبنی بر عدم ارسال اطلاعات کاربری به اشخاص ناشناخته، پرهیز از بازکردن فایل ها یا آدرس‌های ارسالی و نصب برنامه فقط از سایت‌های معتبر می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان