رییس جمهوری 14 پروژه‌ میراث فرهنگی گلستان را افتتاح می‌کند


رییس جمهوری 14 پروژه‌ میراث فرهنگی گلستان را افتتاح می‌کند

گرگان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت که 308 پروژه مرمت بناهای تاریخی، میراث فرهنگی و مذهبی کشور از جمله 14 طرح این استان فردا دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی از سوی رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد تجری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان نماینده دولت در مراسم بهره برداری از این طرح ها در گلستان حضور خواهد داشت.

وی افزود: برای مرمت ۱۴ پروژه حوزه میراث فرهنگی گلستان ۲۴۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی سرمایه‌گذاری شد.

تجری افزود: علاوه بر این ۱۴ طرح که از سوی رییس جمهوری افتتاح می شود، فردا ۵۱ پروژه گردشگری و صنایع دستی گلستان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: افتتاح سه هتل، یک هتل آپارتمان، سه مجتمع گردشگری، سه واحد پذیرایی سنتی، سه دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ اقامتگاه بومگردی، چهار مزرعه گردشگری و هفت خانه مسافر با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۵۹۱ فرصت شغلی از جمله پروژه های قابل بهره برداری فردا در این استان است.

وی گفت: با بهره برداری از واحدهای اقامتی فردا ۳۳۳ اتاق با ۶۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی گلستان افزوده می‌شود.

گلستان ۴۵۲ واحد گردشگری شامل ۲۳ هتل، ۶ هتل آپارتمان، پنج مُتل، ۱۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۰۱ خانه مسافر، ۱۴ مهمانپذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۲ سفره خانه سنتی، ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، یک مزرعه گردشگری و چهار موسسه آموزش گردشگر دارد.

مجمموع تخت‌های واحدهای گردشگری گلستان هفت هزار و ۳۱۴ تخت در هزار و ۹۲۴ اتاق با ظرفیت پذیرش ۲۴ هزار و ۵۹۵ نفر روز و اشتغال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

تجری گفت: همچنین با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیات ساخت ۲ پروژه شامل هتل و مجتمع تفریحی و گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال به مساحت ۸۴ هزار و ۵۶۵ مترمربع آغاز خواهد شد.

به گفته وی حضور در برنامه "شب فرهنگی با قزاقستان" با حضور سفیر این کشور در ایران و دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، برنامه های عصر امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از ورود به استان است.

گلستان با مناطق گردشگری، تفریحی، میراث فرهنگی و صنایع دستی گوناگون دارای افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۲ اثر شامل برج آجری گنبدکاووس و بخشی از جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار جهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات