شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هرمزگان تعیین شد


شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هرمزگان تعیین شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: شعب ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری این استان تعیین شده و تخلفات اعلام شده از سوی ضابطان قضایی و نهادهای نظارتی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

علی صالحی روز یک‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور اظهارداشت: انتخابات عرصه‌ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروری است که افراد و جریان‌های سیاسی ضمن تبعیت از قانون از توسل به هرگونه اقدام مغایر با این امر خودداری کنند.

وی ادامه داد: سلامت انتخابات یکی از اولویت‌های اصلی است و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای دست‌اندرکاران و هیات های اجرایی، حضور به موقع مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی و رصد تحرکات انتخاباتی می‌تواند در انجام انتخاباتی سالم و امن موثر باشد.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: دستگاه‌های متولی امر انتخابات از جمله نهادهای اجرایی، امنیتی و نظارتی مکلف هستند زمینه مشارکت پرشور و قانونمند را برای مردم فراهم کنند.

صالحی اضافه کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از مصداق‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از مدیران و افراد حقیقی و حقوقی حق ندارند به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی افزود: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و افراد حق ندارند قبل از آغاز زمان رسمی تعیین شده، نسبت به تبلیغات زود هنگام اقدام کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان توصیه کرد: در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفان برخورد و جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا به مراجع نظارتی اعلام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس