اختتامیه ششمین سالانه و کارگاه ملی رضوی مجازی برگزار می‌شود


اختتامیه ششمین سالانه و کارگاه ملی رضوی مجازی برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اختتامیه مجازی و نمایشگاه ششمین سالانه و کارگاه ملی رضوی به صورت مجازی 20اسفند در این استان برگزار خواهد شد.

حسین مسگرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف ششمین سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی اظهارداشت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت و گرامیداشت تولیدکنندگان پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار معنوی از مهمترین این اهداف است.
وی با بیان اینکه نحوه برگزاری جشنواره به صورت ۲ مرحله‌ای خواهد بود افزود: ابتدا متقاضیان شرکت در جشنواره نمونه آثار خود را در قالب پوستر به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند و پس از بررسی و گزینش هنرمندان با آن‌ها تماس حاصل خواهد شد تا در کارگاه آنلاین جشنواره به خلق آثار و رقابت بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به محورهای فراخوان ششمین سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی تصریح کرد: کرامات رضوی و کرامات انسانی امام رضا(ع)، وحدت و اخوت اسلامی، زیارت بارگاه رضوی و بقاع متبرکه، مناظرات امام رضا(ع)، گفت‌وگو ادیان و مذاهب و زندگی و سیره رضوی از مهمترین این محورهاست.
وی با اشاره به شیوه و ملاک بررسی آثار ارسالی خاطرنشان کرد: با توجه به آثار ارسالی موارد خلاقیت، ایده، شیوه اجرا و درک در این آثار بررسی و پس از این بررسی اولیه آثار با توجه به سطح کار هنرمندان تعداد ۳۰ هنرمند به کارگاه را خواهند یافت.

مسگرانی با اشاره به اینکه بعد از بررسی اولیه آثار پنج هنرمند به عنوان ذخیره خواهند بود تا در صورت انصراف هنرمندی جایگزین شود تصریح کرد: هنرمندان در سه گروه ۱۰ نفره و هر گروه با یکی از اساتید در فضا مجازی به دنبال تبادل ایده و شیوه اجرا خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه به تمامی هنرمندانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یافته گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت خاطرنشان کرد: گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد که بدیهی است دبیرخانه در انتخاب و چاپ آثار مختار بوده و همچنین به شرکت‌کنندگانی که آثارشان به مرحله نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نمایشگاه آثار برگزیده به صورت مجازی خواهد بود تاکید کرد: در صورت بهبود شرایط ویروس کرونا از برگزیدگان دعوت به عمل می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج