راه اندازی مرکز مشاوره خانواده در دفتر امامت جمعه بخش بندپی غربی


راه اندازی مرکز مشاوره خانواده در دفتر امامت جمعه بخش بندپی غربی

حجت الاسلام حاجی زاده از تشکیل مرکز مشاوره در بخش بندپی غربی شهرستان بابل به منظور پاسخگویی به افراد و رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه در بعد فرهنگی و اخلاقی همچون طلاق، اعتیاد، خانواده و سایر موارد خبر داد.

خبرگزاری شبستان_گروه اجتماعی_ فرزانه تهجا: توسعه شهرها و افزایش آسیب های اجتماعی یکی از معضلات پیش روی جوامع امروزی است و از سوی دیگر دامنه گسترش آسیب های اجتماعی فقط به شهرها محدود نشده و روستاهای زیادی با اشکال دیگری از اسیب ها درگیر هستند حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده از جمله افرادی است که در کسوت امام جمعه بخش بندپی غربی از شهرستان بابل استین همت بالا زده و با راه اندازی مرکز مشاوره تلاش می کند تا گره از مشکلات مردم در این شهرستان را باز کند در همین رابطه گفتگویی با وی به شرح زیر اریه می شود.

مرکز مشاوره بندپی در چه حوزه ای فعالیت می کند؟

این مرکز به منظور پاسخگویی به افراد و رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه در بعد فرهنگی و اخلاقی همچون طلاق، اعتیاد، خانواده و سایر موارد راه‌اندازی شده است که امیدواریم منشا خیر و برکات برای این منطقه باشد.

هدف از تاسیس این مرکز مشاوره چیست؟ انتشار ویروس کرونا چه تاثیری در فعالیت این مرکز داشته است ؟

باوجود اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا سبب شده بود تا کمی از برنامه‌های فرهنگی و اجرایی در کشور محدود شود؛ اما در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان این موضوع را با جدیت پیگیر کردیم تا با راه‌اندازی آن به موضوع خانواده و آسیب‌هایی که فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و برخی کانال‌ها به این کانون و به ویژه نسل جوان ضربه می‌زند، از این طریق این آسیب‌ها را کاهش دهیم؛ از این‌رو مرکز مشاوره خانواده‌ای را تأسیس کردیم.

با راه اندازی این مرکز به دنبال این هستیم که بخشی از مشکلات خانواده‌ها و نسل جوان را حل کنیم و در حد توان، آسیب‌های اجتماعی موجود که خانواده‌ها را تهدید می‌کند، کاهش دهیم.

جامعه هدف مرکز مشاوره را توضیح دهید؟ مهمترین موضوع حوزه خانواده چیست؟

بحرانی‌ترین مسئله در جامعه، بحث طلاق در حوزه خانواده است، جامعه‌ی هدف در ایجاد مرکز مشاوره ارائه خدمات به تمام افراد جامعه است. متاسفانه دشمنان با شبهه‌افکنی و جنگ رسانه‌ای که در جهان به راه‌اندخته‌اند به دنبال حذف کانون گرم خانواده هستند؛ بنابراین باید برای حفظ و بقای این مجموعه تمامی توان خودمان را به کار بگیریم تا در این جنگ فرهنگی دشمنان را شکست دهیم.

محل تشکیل دفتر مشاوره در این شهرستان کجاست؟

این مرکز مشاوره به دلیل نوپابودن در حال حاضر در دفتر امامت جمعه فعالیت می‌کند، فعلا بخشی از دفتر در روزهای پنجشنبه به مرکز مشاوره اختصاص داده شده و در اختیار کارشناسان و مشاوران قرار گرفته است تا در آینده مکان مناسبی را برای این کار در نظر بگیریم.

آیا فقط در این مرکز مشاوره ارایه می دهید؟

پس از راه‌اندازی مرکز مشاوره، کارگروه تخصصی مشاوران خانواده را نیز ایجاد کردیم که اعضای این کارگروه را مشاورانی از آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند و آن ها در مدارس نیز به ارائه مشاوره‌ می‌پردازند.

بخش قابل توجهی از جامعه امروز را نسل جوانی تشکیل می‌دهد که در مدارس به عنوان دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند؛ بنابراین مشاوران فعال در آموزش و پرورش به خوبی با آسیب‌هایی که دانش آموزان و نسل جوان را تهدید می‌کند، آشنا هستند و جلساتی را نیز برای خانواده‌های دانش آموزان برگزار می‌کننند که این تجربیات در مرکز مشاوره بسیار به ما کمک می‌کند و می‌تواند در رشد و بالندگی کار موثر واقع شود.

مهمترین داروی موثر برای درمان اختلالات روحی و روانی از نظر مشاوران چیست؟

کارشناسان مشاوره خانواده در این مرکز به صورت جداگانه پاسخگوی مراجعه‌کنندگان زن و مرد هستند، در حال حاضر تربیت مشاوران اسلامی به صورت پایه‌ای و اساسی بسیار مهم است تا این معضلات اخلاقی و خانوادگی که هر روز به شکلی ظهور پیدا می‌کند، به صورت اساسی ریشه‌یابی و حل شود. با توسعه مرکز مشاوره در این منطقه به یقین از تجربیات مشاوران و کارشناسان دیگر نیز در حوزه‌های مختلف استفاده می کنیم.

امروز دانشمندان غربی تنها درمان و دارو موثر بدون عوارض برای رفع اختلالات روحی و روانی و مشکلات جوامع بشری را داروی معنوی می‌دانند، اخلاق معنوی، گم شده بشریت در عصر کنونی است؛ بنابراین مشاوران باید این جاذبه را در بین مردم ایجاد کنند تا مردم جذب فضای معنوی شوند نه فضاهای مجازی که هدف آن فروپاشی خانواده‌ها و غوطه‌ور شدن در منجلاب گناه است.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...