کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر چتر بیمه سلامت زنجان رفت


کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر چتر بیمه سلامت زنجان رفت

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در حال حاضر با انعقاد تفاهم‌نامه میان ادارات‌کل بهزیستی و بیمه سلامت استان، کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفت.

یعقوب شیویاری صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان، اظهار کرد: ۵۱ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بالغ بر ۳۷۵ هزار بیمه شده روستایی بوده و برای تسهیل در ارائه خدمات ۹۰ درصد موسسات درمانی و بیمارستان‌های استان قرارداد انعقاد شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره‌‍‌کل بیمه سلامت استان و اداره‌کل بهزیستی استان در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی، افزود: در سال‌جاری ۱۰۳ میلیارد تومان برای جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان هزینه پرداخت شده و بدهی‌های بیمه سلامت نیز صفر شده و حدود ۱۴۴ میلیارد تومان از سنوات گذشته پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه روستایی تحت پوشش بیمه سلامت استان در سال گذشته، سرانه مراجعه خانوارهای روستایی به پزشک خانواده ۴.۳ درصد بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای ۶۷۰۰ نفر بیمه شده سلامت استان، یک پرسنل در حال ارائه خدمت بوده و با توجه به شیوع بیماری کرونا ۱۰ اسفند مکاتبات به ‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه نسخ الکترونیک از اهداف سازمان بیمه سلامت است، ادامه داد: در راستای نسخ الکترونیک، گام‌های موثری برداشته شده و تا پایان شهریورماه سال آینده حذف دفترچه به سرانجام خواهد رسید، گفتنی است سازمان قصد دارد به صورت تدریجی عمل کند.

شیویاری با اشاره به شیوع بیماری کووید - ۱۹ در جهان، این ویروس کشور و استان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: حدود ۵۹۰۰ نفر از ۵۱ درصد از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان به طور میانگین ۷ روز بستری شدند و میانگین سنی بستری شدگان در استان، ۶۱ سال بود، در حالی در کشور ۵۹ سال است.

‌وی با بیان اینکه ۸۸ درصد بستری‌شدگان مبتلا به بیماری کرونا بهبود یافته‌اند و به طور میانگین از لحاظ هزینه هر بیمار یا پرونده بستری، ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال هزینه شده است، افزود: از مجموع ۱۱۱ هزار سالمند استان زنجان، حدود ‌۷۵ هزار و ۵۰۰ هزار نفر سالمند تحت پوشش بیمه سلامت هستند، نزدیک ۶۵ درصد بیمه‌شدگان بستری شدگان کرونایی استان سالمند بودند و جمعیت سالمند تحت پوشش بیمه سلامت، ۶۵ درصد جمعیت سالمندان استان هستند.

این مسئول از پرداخت پرداخت مطالبات دی‌ماه بیمه‌شدگان سلامت استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از زمان لغو قانون وسع حدود ۵۵ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان سلامت استان افزوده شده و تعداد بیمه‌شدگان روستایی دو سوم جمعیت بیمه‌شدگان سلامت استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید