پایین بودن بهره‌وری، مهم‌ترین چالش پیش روی کشاورزی کشور


پایین بودن بهره‌وری، مهم‌ترین چالش پیش روی کشاورزی کشور

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی فردوس پارس گفت: پایین بودن بهره‌وری مهم‌ترین چالش پیش روی کشاورزی کشور است.

عظیم رجایی ظهر امروز (۱۷ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بنیاد مستضعفان کشور در شهرستان خرم‌دره، اظهارکرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش بخش کشاورری در کشور پایین بودن بهره‌وری تولید است.

وی با اشاره به پروژه‌های کشاورزی بهره‌برداری شده توسط بنیاد مستضعفان در هفت استان کشور، تصریح کرد: این پروژه‌ها گامی در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی حوزه کشاورزی، ارایه الگوی مناسب کشاورزی و افزایش بهره‌وری است.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی فردوس پارس، با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که در هزار هکتار اجرایی می‌شود برای ۲۲۴۵ نفر اشتعال پایدار ایجاد خواهد شد، گفت: همچنین با اجرای این پروژه‌ها ۱۰ هزار تن به تولید محصولات گلخانه‌ای و میوه‌های خشک کشور افزوده می‌شود.

این مسئول، با اشاره به اینکه باغ گردوی خرم‌دره بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت کشور است، ادامه داد: این باغ گردو با ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن محصول، بعد از چین عنوان بزرگ‌ترین باغ گردوی آسیا را دارد.

رجایی، اشتغال‌زایی این طرح را ۴۰۵ نفر و سرمایه‌گذاری انجام شده برای آن را ۸۰۰ میلیارد عنوان کرد و افزود: این باغ گردو با ۴۵ هزار اصله درخت قرار است به محل تامین چشمه پیوندک برای اصلاح همه باغات کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: این ارقام علاوه بر افزایش تا پنج برابری نسبت به ارقام معمولی، در برابر سرمای بهاره نیز مقاومت خوبی از خود نشان دادند.

پایین بودن بهره‌وری، مهم‌ترین چالش پیش روی کشاورزی کشور

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان