محدودیت‌ ترافیکی در شهرستان شهرضا برای بهبود شرایط کرونا اعمال می‌شود


محدودیت‌  ترافیکی در شهرستان شهرضا برای بهبود شرایط کرونا اعمال می‌شود

اصفهان- ایرنا -فرماندار شهرضا گفت: محدودیت‌های ترافیکی در این شهرستان از جمله اجرای طرح زوج و فرد در معابر اصلی شهری بمنظور بهبود شرایط کرونایی و خروج از وضعیت نارنجی اعمال می‌شود.

ناصر اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد نیز در این شهرستان اجرا می‌شود و ورود پلاک‌های غیر بومی و از شهرستان‌های قرمز به این خطه ممنوع است.

وی اظهار داشت: این روزها با توجه به اینکه در ماه پایانی سال قرار داریم، حجم ترددها در شهرضا به‌ویژه در بازار آن قابل توجه است به‌همین دلیل باید مردم همکاری کنند تا شرایط کرونا بدتر نشود و ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتر نشویم.

اسدی با اشاره به اینکه شهرضا در موقعیت مهم و محوری در راه‌های ارتباطی جنوب استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم بویژه از روستاهای اطراف به شهرضا می‌آیند و در روزهای پایانی سال این رفت و آمدها زیاد است.

وی با اشاره به مجموعه اقدام‌هایی که در شهرستان شهرضا برای کنترل و کاهش آمار کرونا انجام شد، گفت: آموزش‌ها و هشدارهای لازم به اصناف به‌ویژه در بازار روز و واحدهای دیگر مانند آموزشگاه ها مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داده شده است.

اسدی با بیان اینکه در زمان حاضر آمار کرونا در شهرضا روند ثابتی دارد، اظهار داشت: پیش از اعلام وضعیت نارنجی شهرضا نیز محدودیت‌های کرونایی متناسب با وضعیت زرد در آن اجرا و بازرسی‌های مستمر از بخش‌های مختلف اداری و غیر اداری در این زمینه انجام می شد.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در استان اصفهان که از هشتم اسفند جاری اعمال شد، شهرضا در وضعیت نارنجی (پر خطر) و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) و آبی (کم خطر) قرار دارد.

شهرستان شهرضا با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در ۲ شهر شهرضا و منظریه و ۲۳ روستا در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۴۵۰ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۷۰ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

نخستین موارد تایید شده از کووید ۱۹ در اصفهان پنجم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و در یک سالی که از همه گیری این بیماری گذشت حدود ۱۵۱ هزار نفر بطور قطعی به کرونا، مبتلا و ۷۵ هزار بیمار دارای علائم ابتلا بستری شدند که از میان آنها حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمل موادمخدر توسط دختر موتورسوار تهرانی