بیش از 4 میلیارد ریال تخلف از یک فروشگاه توزیع اقلام در نقده کشف شد


بیش از 4 میلیارد ریال تخلف از یک فروشگاه توزیع اقلام در نقده کشف شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: چهار میلیارد و 88 میلیون ریال پرونده تخلف از یک فروشگاه توزیع اقلام در این شهرستان تشکیل شد.

محمد قلندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر انتقال برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که باید با قیمت مصوب تنظیم بازار جهت مصرف عموم مردمی در محل فروشگاه توزیع می شد، به واحد صنفی و فروش با قیمت آزاد کالاهای مورد نظر بازرسان این سازمان در فروشگاه حضور یافتند.

وی اضافه کرد: بازرسان از این فروشگاه ۲۴۲ کیلوگرم روغن نباتی و ۶۹۰ کیلوگرم برنج تنظیم بازار که به صورت خارج از شبکه توزیع عرضه می کرد، کشف و بعد از تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۱۸ میلیون ریال جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی ادامه داد: برای واحد صنفی که این اقلام را به صورت غیر قانونی خریداری و با ۲ برابر قیمت به فروش می رساند، پرونده تخلف صنفی با عناوین توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به صورت خارج از شبکه و گرانفروشی به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: در راستای نظارت بر عملکرد شبکه تأمین و توزیع گوشت مرغ در این شهرستان برای ۲۰ واحد مرغداری پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قلندری افزود: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و غیر صنفی ازجمله احتکار، گرانفروشی، عدم عرضه کالا، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و غیره را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا بصورت مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استانهای کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج