2 طرح تولیدی در اردبیل افتتاح شد


2 طرح تولیدی در اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا- 2 طرح تولیدی، صنعتی روز یکشنبه در آیینی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، واحد تولیدی "ام دی اف" در راستای تکمیل چرخه تولید رویه درب ملامینه با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ﷼ و اشتغال ۴۲۰ نفر و کارخانه "ریسندگی و تولید پوشاک" با اشتغال ۸۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کارخانجات افتتاحی در اردبیل بودند.

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در آیین افتتاح این کارخانجات گفت: مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ﷼ است و برای یک هزار و ۲۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در حاشیه افتتاح این واحدهای تولیدی به خبرنگاران گفت: بسیاری از اهداف جهش تولید در بخش صنعت و معدن تحقق یافته است و شرایط مناسبی را در تولید محصولات متنوع در کشور شاهد هستیم.

علیرضا رزم حسینی بیان کرد: یک هزار و ۴۲۰ واحد راکد از جمله ۴۸ واحد صنعتی استان اردبیل از ابتدای امسال احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال ۲۴ هزار نفر را فراهم کردند.

وی افزود: در همین راستا توجه جدی به کارخانه‌های تولید پوشاک در کشور با برند داخلی داریم که نمونه آن ریسباف ابریشم آرتا در اردبیل است که با حمایت مسئولان اجرایی و قضایی این استان از سوی بخش خصوصی از بانک خریداری شده و با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ﷼ زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر خود به استان اردبیل اضافه کرد: امروز همچنین کارخانه تولید ام دی اف با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ﷼ و اشتغال ۴۲۰ نفر به بهره برداری رسید تا در این حوزه نیز جهش خوبی شاهد باشیم.

بازدید از سه واحد تولیدی، نشستی با فعالان اقتصادی و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل از برنامه های سفر ۲ روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان است.

در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان اردبیل فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان