حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های خلخال کاهش یافت


حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های خلخال کاهش یافت

اردبیل _ ایرنا _ فرمانده پلیس راه خلخال _ زنجان از کاهش قابل توجه آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی جاده‌ای شهرستان خلخال در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبرداد.

سرهنگ نجات حمزه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان سفرها در راه‌های ارتباطی منطقه ، ترویج فرهنگ ترافیکی و رانندگی ایمن در بین رانندگان، افزایش علایم و تابلوهای هشداردهنده همراه با نصب امکانات آرام‌سازی جاده از جمله عوامل موثر در کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به دخیل بودن عوامل مختلف از جمله خطای انسانی و یا فقدان ایمنی لازم در جاده هنگام وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت رانندگان و سرنشینان خودروهای حادثه‌دیده خلخال در سال جاری اظهارکرد: بیشترین فوت‌شدگان حوادث رانندگی جاده‌ای سال ۹۹ این شهرستان مربوط به راه‌های ارتباطی روستایی است که فاقد ایمنی لازم و تعدد نقاط حادثه‌خیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه نصب علایم راهنمایی و رانندگی کافی در راه‌های اصلی ،فرعی و بین روستایی راه‌های جنوب استان اردبیل از عوامل مهم بازدارندگی از وقوع حوادث خونین رانندگی در راه‌های ارتباطی این منطقه است، خواستار توجه مسوولان دست‌اندرکار برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری شد.

سرهنگ حمزه اظهارکرد: بیشتر راه‌های ارتباطی منطقه جنوب استان با مشخصات فنی راه فرعی ،کم‌عرض ، فاقد ایمنی لازم ، دارای پیچ‌های و قوس‌های تند و همچنین دارای نقاط حادثه‌خیز فراوان بوده و با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروهای بومی و غیربومی در راه‌ها متناسب با افزایش ترافیک نیست.

وی گفت: هر چند خطای انسانی در برخی از حوادث رانندگی در راه‌های ارتباطی خلخال عامل ایجاد حادثه اعلام می‌شود ولی بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت و یا جرحی در راه‌های این منطقه ناشی از خطای راه و پایین بودن ایمنی راه‌ها از جمله وجود پرتگاه‌های خطرساز در کنار جاده و راه‌های فاقد حفاظ ، گاردریل علایم ایمنی بازدارنده ، پیچ‌های خطرناک و عرض کم محورهای ارتباطی بین‌شهری و روستایی است.

فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم افزود: تنها راه با مشخصات فنی راه اصلی خلخال مسیر ۳۰ کیلومتری خلخال به فیروزآباد و سه‌راهی اردبیل به سرچم و نیز هشت کیلومتر از ابتدای مسیر ۷۰ کیلومتری راه خلخال به اسالم است و سایر راه‌های ارتباطی بین‌شهری از جمله راه‌های پرتردد خلخال - پونل ،اسالم ، شاهرود ،هشجین ،گیوی و ماسوله از نوع فرعی درجه ۲ تا سه و چهار با عرض و مشخصات فنی پایین است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک در جاده‌های اصلی و پرترافیک خلخال بیان کرد: این امر موجب کاهش حوادث رانندگی مرگبار و منجر به فوت رانندگان و سرنشینان خودرهای عبوری از راه‌های ارتباطی منطقه و ناشی از سرعت غیرمجاز خواهد شد.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی راه آسفالت شده خلخال - ماسوله در استان گیلان اظهارکرد: پس از گذشت ۶ ماه از پایان کار عملیات آسفالت کامل این جاده در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال این راه ارتباطی هنوز تحویل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نشده و نصب علایم ایمنی و گاردریل در طول مسیر بلاتکلیف است.

فرمانده پلیس راه خلخال - زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان خودروهای عبوری از این مسیر غیربومی بوده و با امکانات هدایت الکترونیک جاده از جمله جی پی اس اقدام به سفر می‌کنند، افزود: با توجه به آسفالت مسیر و افزایش سرعت خودروهای عبوری در این مسیر کوهستانی احتمال وقوع حوادث رانندگی و سقوط خودروها به دره‌های اطراف در نقاط حادثه‌خیز و فاقد گاردریل افزایش یافته و انتظار از مسئولان تعیین تکلیف این راه توریستی برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی است.

سرهنگ حمزه همچنین با تقدیر از تلاش راهداران خلخال در برفروبی و بازگشایی بموقع مسیرهای برفگیر این منطقه و جلوگیری از انسداد راه‌های جنوب استان اردبیل در فصول پاییز و زمستان گفت: برخلاف سال‌های گذشته در ایام سرد و روزهای برفی امسال شاهد کمترین انسداد راه‌های منطقه از جمله راه ارتباطی خلخال - اسالم و گردنه صعب‌العبور الماس بودیم.

او افزود: طرح زمستانی پلیس راه امسال با موفقیت در راه‌های منطقه جنوب استان اردبیل اجرا شد برای فراهم کردن زمینه سفر ایمن متناسب با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !