درختان به داد حفظ حریم و جلوگیری از توسعه بی‌رویه تهران می‌رسند | روند تخریبی باغات تهران را متوقف کردیم


درختان به داد حفظ حریم و جلوگیری از توسعه بی‌رویه تهران می‌رسند | روند تخریبی باغات تهران را متوقف کردیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد که حفاظت از باغات و درختکاری در سرلوحه اقدامات شورای پنجم بوده و حذف مصوبه برج‌باغ‌ها از افتخارات این دوره شورای شهر است.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه ۱۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری کمربند سبز تهران، گفت: درختکاری چند حسن دارد که یکی از مهمترین محاسن آن حفظ حریم و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر تهران است و البته کمک به تلطیف شدن هوای شهر و بهبود شرایط محیط زیست از دیگر محاسن این امر پسندیده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز سرانه فضای سبز هر شهروند در داخل شهر تهران به ۱۷ متر رسیده است، گفت: حفظ باغات یکی از مسائل مهم در شورای پنجم بود که ماحصل این اهمیت و حساسیت، حذف مصوبه و قانون برج‌باغ‌ها بود و از این طریق توانستیم روند تخریبی باغات تهران را متوقف کنیم. خوشبختانه تعداد زیادی از باغات که در مسیر تخریب قرار گرفته بودند، نجات پیدا کردند.

محسن هاشمی افزود: امروز با بهره‌برداری از این ۱۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری قریب به ۴۵ هزار هکتار در کمربند سبز تهران درختکاری شده است؛ در حالی که قبل از انقلاب این عدد تنها بالغ بر ۳ هزار هکتار بود و این نشان از اهمیت مدیریت شهری به موضوع درختکاری دارد. امیدواریم با این اقدام جبران بخشی از تخریب باغات شهر تهران را کرده باشیم؛ هرچند که در شورای پنجم جلوی روند تخریبی باغات به شدت گرفته شده است.

استقبال جهانگیری از ایستادگی در برابر تخریب باغ‌های پایتخت | برای حفظ محیط ‌زیست نیازمند قوانین جدی هستیم پروژه ۱۰۰۰ هکتاری کمربند سبز تهران با حضور جهانگیری به بهره‌برداری رسید

صبح امروز مراسم بهره‌برداری از پروژه ۱۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، زهرا صدر اعظم نوری، سید آرش حسینی میلانی و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران و مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در اراضی تلو برگزار شد.

کد خبر 589269

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی