ماجرای فشارها برای جلوگیری از فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز تهران چیست؟ | اعتراض به تلاش برای گرفتن دفتر انجمن یوز ایرانی


ماجرای فشارها برای جلوگیری از فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز تهران چیست؟ | اعتراض به تلاش برای گرفتن دفتر انجمن یوز ایرانی

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برخی سمن‌ها را رقیبی جدی در ساماندهی و بهبود وضعیت محلات آسیب‌خیز می‌دانند و همین مسأله موجب شده ناکارآمدی نهادهای متولی امر مشخص شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به روز جهانی حیات وحش در ۱۲ اسفند اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه محیط‌زیست شهری تهران به انجمن یوزپلنگ ایرانی کمک کرده و فضایی را در اختیار آنها قرار داده بود. متاسفانه برخی واحدها در شهرداری پیگیر هستند این دفتر کوچک و مختصر را که در اختیار این انجمن ملی قرار دارد، به این بهانه که یوزپلنگ چه ربطی به تهران دارد، بگیرند.

رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این در حالی است که کلانشهرهای دنیا برای حمایت از تنوع زیستی کشورشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از هزاران ملکی که در اختیار گروه‌های مختلف اجتماعی است، حتما سهم یک انجمن ملی، در اختیار داشتن یک دفتر مختصر است. البته معاونت اجتماعی و فرهنگی در حال تلاش است که این موضوع را تثبیت کرده و آنها این مجوز را بگیرند.

حسینی میلانی در تذکری در ارتباط با منع فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز تهران، تصریح کرد: بر اساس خبرهای واصله مبنی بر ایجاد محدودیت بر سر راه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در منطقه ۱۲، فشارهای گوناگونی از سوی برخی نهادها در باب عدم زمینه‌سازی برای فعالیت سازنده سمن‌ها در محله هرندی اعمال شده است.

وی با اشاره به حکم اخیر صادر شده علیه جمعیت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: ظاهراً برخی همانگونه که از حکم مربوط به جمعیت امام علی (ع) برمی‌آید، سمن‌ها را رقیبی جدی در ساماندهی و بهبود وضعیت محلات آسیب‌خیز می‌دانند و همین مسأله موجب شده ناکارآمدی نهادهای متولی امر مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: گویا بناست در محله هرندی و سایر محلات آسیب‌خیز تهران برخی تشکیلاتی را مستقر کنند و نتایج فعالیت‌ها و زحمات چندین ساله سمن‌ها را بی‌تاثیر نشان داده و خود دست به کار فعالیت‌های ضربتی و غیراجتماعی بزنند.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان شهر تهران معتقدیم سمن‌ها در منطقه ۱۲ و سایر محلات آسیب‌خیز به‌خصوص محله هرندی دارای کارنامه و سابقه درخشانی هستند، ابراز داشت: شهرداری تهران موظف است زمینه را برای فعالیت بیشتر و کارآمدتر این بخش از جامعه مدنی فراهم کرده و در برابر هر گونه فشار خارج از ساختار مدیریت شهری ایستادگی کند و بدون مجوز شورا هیچ‌گونه فعالیتی در خصوص ایجاد محدودیت برای سمن‌ها انجام ندهد.

وی اضافه کرد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این بین بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای سیاست‌های ابلاغی شورای شهر اقدام کرده و کلیه امکانات و لوازم فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز مخصوصا محله هرندی را فراهم کند.

کد خبر 589251

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا