کتاب «التهاب و ترمیم در مهره داران» به قلم دکتر پارسا چاپ شد


کتاب «التهاب و ترمیم در مهره داران» به قلم دکتر پارسا چاپ شد

کتاب «التهاب و ترمیم در مهره داران» عنوان اثر تازه‌ای است که به قلم دکتر علی پارسا توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان منتشر شده است.

التهاب یا آماس یک پدیده شناخته شده و مورد مطالعه از دوران باستان، می باشد که به عنوان یک واکنش بافتی در برابر عوامل محرک تعریف شده بود. در پذیرش تعریف فوق علیرغم سادگی آن، از دو ویژگی مهم آن چشم پوشی شده است.

ابتدا آماس نه یک حالت بلکه یک رویداد فعال می باشد و ثانیا این رویداد با بافت های زنده ارتباط دارد. تعریفی که توسط رابرت و همکارانش در سال 1965 پیشنهاد شد، هرچند که از لحاظ مفهومی سنگین می باشد(آماس یک رویدادی است که به دنبال آزار بافتی تحت کشنده و به بافت آغاز گردیده، و با بهبودی کامل پایان می پذیرد.) این تعریف همچنین دربرگیرنده نتیجه نهایی آماس یعنی بهبودی نیز می باشد. که آن هم بخشی از این رویداد فعال بوده و ماهیت جداگانه ای ندارد. در لغت، آماس به معنی آتش زدن می باشد. بیشتر افرادی که از دردهای ناشی از واکنش آماسی شدید و حاد رنج می برند بی درنگ مناسبت لغت فوق را تصدیق خواهند کرد.

کتاب «التهاب و ترمیم در مهره داران» در 238 صفحه در قطع وزیری در اسفند ماه 99 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با قیمت 60 هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)