فعالیت 604 کانون فرهنگی و هنری در رویداد ملی فهما


فعالیت 604 کانون فرهنگی و هنری در رویداد ملی فهما

دبیر ستاد کانون هماهنگی مساجد استان کردستان از شرکت 604 کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان در رویداد ملی فهما خبر داد.

کامل گلباغی امروز یکشنبه (۱۷ اسفند)در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان اظهار کرد: رویداد ملی فهمای دو با عنوان «ایران قوی» همزمان با سراسر کشور در استان کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این رویداد ملی ۶۰۴ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان شرکت کردند و فعالیت‌های اجرایی خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کرده‌اند.

دبیر ستاد کانون هماهنگی مساجد استان کردستان بیان کرد: به منظور ساماندهی این فعالیت‌ها و ثبت در سامانه بچه‌های مسجد هر ۲۵ کانون، کتابخانه و مسجد به یک نفر رابط واگذار شد که در این راستا ۲۹رابط با دبیرخانه استان همکاری داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد ملی کانون‌های مساجدی که بالای دو هزار امتیاز کسب کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند، بیان کرد: ۴۶ کانون فرهنگی مساجد سنندج و ۲۳ کانون مساجد قروه موفق به کسب امتیاز لازم شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

گلباغی اعلام کرد: امسال ۱۶کانون جدید در کردستان تشکیل شده و برای ۱۰۸ کانون مسجد مجوز الکترونیکی صادر شده است.

وی با اعلام اینکه رویداد ملی فهما در ۱۲ رواق و سه قالب فرهنگی، هنری و نوآوری برگزار شده است، افزود: در رواق نور ۳۰۵ کانون مساجد کردستان شرکت کردند.

دبیر ستاد کانون هماهنگی مساجد استان کردستان برگزاری جشنواره مدهامتان را یکی از برنامه‌های این رواق عنوان کرد و افزود: تلاوت نور، طرح هر مادر ایرانی یک مربی قرآن، جذب ایده از برنامه‌های اجرایی این رواق بوده است.

وی به رواق دانش به عنوان دومین پنجره رویداد ملی فهما اشاره و بیان کرد: در این رواق طرح های ثبت کتاب، طرح شنبه های کتاب، طرح سحاب، تربیت مربی کودک و اجرا می شود.

وی از شرکت ۲۷۰ کانون مساجد کردستان در این رواق خبر داد و گفت: رواق همدلی یکی دیگر از بخش های این رویداد ملی بوده که ۲۶۷ کانون در این بخش شرکت کردند.

گلباغی ترویج ایثار و شهادت را از دیگر پنجره های طرح اعلام و عنوان کرد: در این پنجره ۱۴مورد سه شنبه های تکریم در راستای تجلیل از ایثارگران مسجدی به صورت استانی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش رسانه هر مسجد یک کانون و رسانه محسوب می شود و طرح های تولیدات چندرسانه‌ای، آموزش خبرنگاری و رابط خبری را اجرا کرده اند.

دبیر ستاد کانون هماهنگی مساجد استان کردستان افزود: در تولید آثار تقلیدی رتبه ۱۱ کشوری را کسب کرده ایم، همچنین در نمایش دارای رتبه ششم کشور و در تولید فیلم کوتاه عنوان دوم کشوری را داریم.

وی ادامه داد: در رواق ترنج یا هنرهای تجسمی به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای بارگذاری آثار رتبه ما بین ۲۵ تا ۲۹ و در بخش قلم با مشارکت ۱۷۴کانون دارای رتبه ۲۴کشوری هستیم.

گلباغی رواق فناوری را از دیگر پنجره های رویداد ملی فهما دانست و یادآور شد: در این بخش ۱۸۰ کانون استان کردستان شرکت کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید