جشن تولد زمین در آموزش و پرورش البرز برگزار شد


جشن تولد زمین در آموزش و پرورش البرز برگزار شد

کرج- ایرنا- جشن تولد زمین به مناسبت هفته منابع طبیعی در بستر شبکه آموزشی شاد مدارس آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه با رویکرد فرهنگ زیست محیطی برگزار شد.

این جشن نمادین که در دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اجرا شد، روش های حفظ و نگهداشت منابع طبیعی، فرهنگ توجه به محیط طبیعی به دانش آموزان البرزی آموزش داده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزدراین آیین ازمدارس به عنوان بهترین مکان برای تقویت فرهنگ زیست محیطی یاد کرد و افزود: برای رسیدن به محیط زیستی مطلوب و استفاده نسل های آینده از این موهبت الهی، باید فرهنگ زیست محیطی در جامعه تقویت شود.

فرشید علیزاده خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان سفیران محیط زیست می توانند آموخته های خود را به خانواده ها منعکس و در کاهش چشمگیر معضلات زیست محیطی تاثیرگذار باشند.

وی ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین دانش آموزان را که یکی از اصول حقوق شهروندی است را ضروری دانست.

علیزاده تصریح کرد: برگزاری برنامه هایی چون جشن زمین نیزبه منظور ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری دانش آموزان در برابر محیطزیست درآموزش و پرورش اجرا می شود تا مراقبت از زمین را به افراد جامعه از جمله خانواده تاثیرگذارآموزش و پرورش یادآوری کنیم.

وی اضافه کرد: دانش آموزان سفیرسلامت همگام با مراقبین سلامت و مربیان مدارس استان البرز به مناسبت هفته منابع طبیعی دربستر شبکه شاد درحال آموزش دادن نکات زیست محیطی به دانش آموزان به روش های مختلف آموزشی و ترویجی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: پاکسازی طبیعت و جلوگیری از راها سازی زباله ها ومراقبت از گل و درخت از دیگر مواردی است که به دانش آموزان به زبان هنر و قلم از جمله نقاشی و پیام آموزش داده می شود.

علیزاده بیان داشت: محیط زیست ازجمله نعمت های خدادادی و جزو گنجیه های گرانبهایی است که باید برای نسل های آینده حفظ شده تا آیندگان نیز بتوانند از این مواهب الهی بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: نابودی محیط زیست آثار مخرب جبران ناپذیری دارد که نباید دراین مسئولیت اجتماعی کوتاهی کنیم.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان