دبیرستاد قاچاق کالا و ارز همدان: برند کالاهای قاچاق جعلی است


دبیرستاد قاچاق کالا و ارز همدان: برند کالاهای قاچاق جعلی است

همدان - ایرنا- دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: شهروندان باید بدانند که کالاهای قاچاق به علت مشخص نبودن محل تولید، از اصالت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و در بیشتر مواقع دارای کیفیت پایین و برند و مارک جعلی است.

حبیب مومیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود کالای قاچاق به کشور و خرید آن از سوی خانواده ها سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و رشد بیکاری می شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع بیکاری به عنوان یک ابرچالش همواره مورد توجه حاکمیت و دولتمردان بوده و در این راستا بیش از یک دهه نامگذاری سالها حول عناوین اقتصادی بوده، امسال نیز از سوی رهبری فرزانه انقلاب به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شد.

مومیوند اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، جنگ و تحریم اقتصادی و شیوع ویروس کرونا از یکسال گذشته، سیاست دولت حول محور مسایل اقتصادی بوده و در استان همدان با حمایت های همه جانبه استاندار فعالیت های خوبی برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان تاکید کرد: کالای قاچاق یکی از مولفه های اقتصادی بسیار موثر در تولید و اشتغال بوده و ورود کالای قاچاق به هر کشوری می تواند آن کشور را از درون متلاشی و نابود کرده و برنامه ریزان را دچار مشکل کند.

مومیوند ادامه داد: اعضای ستاد رفع موانع تولید و ستاد تسهیل اقدام به فعال کردن مجدد واحدهای راکد و نیمه تعطیل و بازگرداندن آنان به چرخه تولید می کنند و این تلاش مسئولان برای احیای مجدد یک کارخانه با ورود کالای قاچاق به کشور بی اثر می شود.

وی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق اجازه فعالیت و رشد دوباره واحد راکد را نمی دهد گفت: کالاهای قاچاق به علت پرداخت نکردن گمرکی و پایین بودن هزینه تولید در یک رقابت نابرابر، واحد تولیدی قانونمند را کنار زده و با نرخ پایین تر از یک واحد تولید کننده قانونی همان کالا عرضه می شود.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: برای مقابله با قاچاق کالا ۲ راهکار مقابله و پیشگیری دنبال می شود که تجربه نشان داده پیشگیری در همه کارها بهتر از درمان است و توفیق در پیشگیری موجب موفقیت و سهل شدن کار مقابله است.

مومیوند گفت: با توجه به گستردگی راه های اصلی، فرعی و روستایی و محدودیت نیرو به طور حتم پوشش و زیر نظر قرار دادن همه مسیرها و برخورد با قاچاقچیان کاری سخت و دشوار بوده و تنها می توان بخشی از کالاهای قاچاق را کشف کرد.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: با در پیش گرفتن فرایند پیشگیری با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای نوین از جمله سامانه جامع انبارها قبل از بروز هر گونه تخلفی از بروز قاچاق جلوگیری می شود.

مومیوند افزود: البته در گام نخست پیشگیری، مردم باید به این باور برسند که استفاده و خرید کالای قاچاق مضرات مستقیم بر روی زندگی آنها دارد و سبب افزایش نرخ بیکاری می شود.

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان ۳۸۹ عملیات برای برخورد با قاچاقچیان کالا در سالجاری صورت گرفت که منجر به دستگیری چهار هزار و ۶۱۴ قاچاقچی و کشف ۲۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق شد که از نظر ریالی میزان کشفیات ۲۱ درصد افزایش داشته است.

سردار سلمان امیری افزود: مجموع پرونده های قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته همچنین شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده های قاچاق مهم دارای ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در استان همدان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان