اعتبارات سال 1400 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تصویب شد


اعتبارات سال 1400 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تصویب شد

قم - ایرنا - بودجه سال 1400 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با اعتبار 613 میلیارد ریال درجلسه‌ای با حضور استاندار تصویب شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست درجلسه هیات مدیره منطقه اقتصادی سلفچگان قم با اشاره به شکست فشار حداکثری آمریکا دردوران ترامپ، بیان کرد: با چشم‌انداز مثبتی که نسبت به گشایش‌های اقتصادی وجود دارد، شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی در مناطق ویژه کشور خواهیم بود.
وی تامین زیرساخت‌های اساسی شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پروژه اتصال راه آهن سراسری به منطقه اقتصادی سلفچگان، افزود: این طرح دارای نقش و جایگاه زیربنایی در توسعه منطقه ویژه‌است.
استاندارقم با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با سطوح مختلف ملی در راستای اتصال راه آهن به منطقه ویژه، افزود: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری دستور صریح مبنی بر تسریع در اجرای این طرح داشته‌اند.
وی بحث تاسیس شرکت بازرگانی منطقه اقتصادی سلفچگان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: درآمدزایی و توسعه این شرکت باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به مصوبه ستاد تسهیل مبنی بر شناسایی و ساماندهی واحدهای راکد و نیمه راکد در مناطق اقتصادی و شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون ۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به مدار تولید بازگشته‌اند؛ با این وجود بایستی با بهره‌گیری از اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی سفر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در راستای اجرای این طرح گام های موثری برداشته شود.
استاندار قم تصریح کرد: واحدهای صنعتی که نقش قابل توجهی در زمینه اشتغال و کارآفرینی دارند بایستی در اولویت پیگیری مشکلات قرار گیرند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی