سفر پاپ فرانسیس به اربیل و موصل


سفر پاپ فرانسیس به اربیل و موصل

مسعود بارزانی رئیس سابق منطقه کردستان عراق با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک که به اربیل سفر کرده است دیدار کرد .

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره ؛ هواپیمای حامل پاپ فرانسیس در فرودگاه اربیل در شمال عراق به زمین نشست.

رهبر کاتولیک‌های جهان امروز یکشنبه در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق علاوه بر دیدار با مسئولان این اقلیم ؛ با حضور در یک ورزشگاه مراسم عشای ربانی برگزار می کند.

دیدار بارزانی با پاپ فرانسیس

مسعود بارزانی رئیس سابق منطقه کردستان عراق با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک که به اربیل سفر کرده است دیدار کرد .
تصاویری از ورود پاپ به شهر موصل
پاپ فرانسیس وارد شهر موصل در شمال عراق شد.

پاپ فرانسیس: از درخواست مسیحیان برای بازگشت به موصل استقبال می کنیم
پاپ فرانسیس در سخنانش در کلیسای "حوش البیعه" موصل گفت: از درخواست مسیحیان برای بازگشت به موصل استقبال می کنیم و برای همه قربانیان جنگ دعا می کنیم.
پاپ: مهاجرت مسیحیان شرق خسارتی خارج از محاسبه است
پاپ که در ادامه دیدار خود از عراق امروز وارد موصل شد در میانه ویرانه‌های به جای مانده از جنگ با تکفیری‌های داعش در این شهر گفت کوچ مسیحیان شرق قابل محاسبه نیست. اشغال یک سوم خاک عراق توسط داعش در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ آخرین قسمت از رشته قسمت‌های جنگ و مناقشه در عراق بود که در نتیجه آن بیشتر مسیحیان مجبور شدند خاک کشورشان را ترک کنند. شمار جمعیت مسیحیان در عراق در سال ۲۰۰۳ حدود یک و نیم میلیون نفر بود، اما اکنون شمارشان به کمتر از ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.
دیدار پاپ از کلیسای حوش البیعه در موصل
پاپ فرانسیس در سخنانش در کلیسای "حوش البیعه" موصل گفت: ما تاکید می کنیم که اخوت و برادری، قویتر از کشتار و صلح، قویتر از جنگ است.
ویدئویی از مصافحه پاپ با آیت الله سیستانی
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان که در سفری چهار روز وارد عراق شده است تاکنون علاوه بر دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد؛ در شهر نجف اشرف با آیت الله سیستانی دیدار و گفتگو کرده است.

وی همچنین روز گذشته به منطقه الناصریه در استان ذی قار سفر کرد و در شهر اور علاوه بر دیدار با مسیحیان عراق، نماز مشترک ادیان در شهر اور اقامه کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پیش از ورود به عراق در پیامی خطاب به مردم عراق اعلام کرد پس از سال‌ها جنگ و تروریسم در عراق، به عنوان «زائر صلح» به این کشور سفر خواهد کرد.
در پیام پاپ به عراقی‌ها آمده است:" من در لباس زائر صلح به عراق می‌آیم تا پس از سال‌ها جنگ و تروریسم در عراق، از درگاه خداوند رحمت و آشتی را برای شما طلب کنم. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان