افتتاح مراسم روز جهانی زن در اسپانیا با «شیار143»


افتتاح مراسم روز جهانی زن در اسپانیا با «شیار143»

تهران- ایرنا- جشنواره فیلم روز جهانی زن در اسپانیا با نمایش فیلم سینمایی «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار آغاز به کار کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، جشنواره فیلم اسپانیا به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زن با نمایش فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار به عنوان فیلم افتتاحیه این برنامه آغاز شد. این مراسم از روز ۵ الی ۱۷ مارس (۱۵ تا ۲۷ اسفندماه) با پخش فیلم های مختلف از زنان سینماگر ادامه خواهد داشت.

آیین افتتاحیه با حضور نرگس آبیار (کارگردان موفق ایرانی)، ارنستو سوسا (رایزن فرهنگی سفارت مکزیک در اکوادور)، زهرا رضی (رییس انجمن سینمایی ایران، اسپانیا و آمریکای لاتین و مدیران و نمایندگان فرهنگی از کشورهای اروگوئه، شیلی، مکریک، آرژانتین و نیز دکتر پابرجا (سفیر ایران در اکوادور) به شکل تلفیقی از زوم و فیس بوک برگزار شد. به شکلی که اعضای هسته مرکزی از طریق زوم حضور به هم رساندند و سایر علاقمندان و مخاطبان از طریق فیس بوک به این برنامه پیوند داده شدند و در مجموع ۴۵۰ نفر در این وبینار شرکت داشتند.

هدف از برگزاری این مراسم تجلیل از سینماگران زن و به تصویر کشیدن آثارشان در چارچوب روز جهانی زن بود.

در این مراسم نرگس آبیار ضمن پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان در مورد فیلم شیار۱۴۳ و فیلم نفس، گفت که زنان از قدرت خارق العاده ای برخوردار هستند و باید به این مساله ایمان داشته باشند.

وی با توصیف و تشریح سمبل های و نمادهایی که در فیلم هایش به کار رفته بود به کدگشایی و تشریح بیشتر جزییات فیلم پرداخت که با تحسین و توجه حاضرین مواجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا