«دیدار خسرو و شیرین در ایران و ارمنستان» برگزار می‌شود


«دیدار خسرو و شیرین در ایران و ارمنستان» برگزار می‌شود

همایش «دیدار خسرو و شیرین در ایران و ارمنستان» 20 اسفندماه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، انستیتو ادبیات اکادمی علوم ارمنستان و مؤسسه فرهنگی شهر کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی‌گو، همایشی را با عنوان «دیدار خسرو و شیرین در ایران و ارمنستان (منظومه‌های عاشقانه ایرانی و ارمنی)» روز چهارشنبه 20 اسفندماه در سالن اجتماعات انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم ارمنستان برگزار می‌کند.

در این همایش که با همکاری انستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم ارمنستان و مؤسسه فرهنگی شهر کتاب تهران برگزار می‌شود، جمعی از نظامی پژوهان برجسته ایرانی و ارمنی به ارائه مقالات و سخنرانی‌های خود می‌پردازند.

میرجلال الدین کزّازی، استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی، سعید حمیدیان، استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی، اصغر دادبه استاد فلسفه و ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبائی، زهرا پارساپور استاد ادبیات فارسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اصغرنوری، مترجم، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر سخنرانان ایرانی این همایش هستند و از ارمنستان وارتان دِوریکیان، رییس انستیتو ادبیات آکادمی علوم ارمنستان، هریکناز وورسکانیان معاون انستیتو ادبیات آکادمی علوم ارمنستان، سوسانا هوانسیان پژوهشگر ادبیات و همکار علمی انستیتو ادبیات آکادمی علوم ارمنستان، لوئیزا گاسپاریان، پژوهشگر ادبیات و همکار علمی انستیتو ادبیات آکادمی علوم ارمنستان و خانم آرمنوش آراکلیان مترجم کتاب «توئی خواب شیرین من» به ارائه مقالات و مطالب خود خواهند پرداخت.

سخنرانان ایرانی این همایش به صورت مجازی در آن حضور دارند و سخنرانی‌های آنها از پیش ضبط، به ارمنی ترجمه و برای ارائه در برنامه صداگذاری شده است.

به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز بهره برداری عمومی از سخنرانی‌ها، همایش فوق به صورت زنده از طریق اپلیکشن زوم به نشانی https://us05web.zoom.us/j/81003255477?pwd=d3FZSWNIQk1YNWlXSCtOYUdSdFBQQT09 با کد Meeting ID: 810 0325 5477و Passcode: baP6Zu نیز پخش خواهد شد.

گفتنی است؛ این همایش ساعت 15 به وقت ایروان (14:30 به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی