شب‌های ماه رجب شب‌های دعا و انس با خدا است


شب‌های ماه رجب شب‌های دعا و انس با خدا است

یک استاد حوزه علمیه گفت: شب‌های ماه رجب شب‌های رابطه با خداوند است، کسانی که خداوند را شناختند از رابطه با او لذتی می‌برند که هیچ چیزی این لذت را ندارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی نظری منفرد» به مناسبت ماه رجب در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: ماه رجب ماه نیایش، دعا و استغفار است این فرصت‌ها در زندگی کم رخ می‌دهد، اگر انسان آن را از دست بدهد در همین دنیا پشیمان می‌شود.

وی افزود: در سوره مومنون خداوند متعال می‌فرماید وقتی برخی از افراد مرگشان فرا می‌رسد آیات و آثار را می‌بینند و می‌گویند خدایا ما را برگردان اما به آنها گفته می‌شود که تمام شد.

آیت‌الله نظری منفرد با بیان اینکه قیل و قال‌های دنیا شما را سرگرم نکند عمر مثل باد می‌رود، عنوان کرد: از این سرمایه‌ عظیم خوب استفاده کنیم در غیر این صورت به دنبال آن دچار ندامت می‌شویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا در زندگی ما چه جایگاهی دارد، اظهار کرد: دعا در متن زندگی ما جزو اولویت‌های چندم است، از آیات کریمه قرآن مجید استفاده می‌شود که بشر دعا را در گرفتاری‌ها می‌خواند در غیرگرفتاری به دعا توجه ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که گرفتاری، بیماری، فقر، مشکل روحی یا ناامنی پیدا می‌شود انسان خداوند را می‌خواند وقتی به او نعمت داده می‌شود ناسپاس می‌شود.

آیت‌الله نظری منفرد با بیان اینکه در ماثورات اهل‌بیت(ع) آمده است که انسان نباید دعا را صرفا در هنگام بلا، مصیبت و گرفتاری داشته باشد، ابراز کرد: انسان هنگام سلامتی، امنیت و دارائی باید بیشتر به خدا توجه کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به بخشی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، گفت: حضرت می‌فرمایند خدایا یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که به من دادی این است که زبان من در دهان می‌چرخد و یا الله می‌گوید.

وی افزود: قرآن می‌فرماید فراموش کردن ذکر خدا سبب می‌شود که زندگی بر انسان سخت و تنگ شود، باید با امید دعا کرد، دعای هر بنده مومنی مستجاب می‌شود مگر اینکه قطع رحم یا گناه کرده باشد، دعای مومن فوری مستجاب می‌شود اگر به صلاح او نباشد برای آخرت ذخیره می‌شود یا از مشکل جلوگیری می‌کند، خداوند درباره دعا به وعده خود وفا می‌کند.

آیت‌الله نظری منفرد با بیان اینکه شب‌های ماه رجب شب‌های رابطه با خداوند است، ابراز کرد: کسانی که خداوند را شناختند از رابطه با خداوند لذتی می‌برند که هیچ خوردنی، چشیدنی و دیدنی این لذت را ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعای صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص) و گنجینه بزرگی است که در اختیار ما قرار دارد، عنوان کرد:‌ صحیفه سجادیه بالاتر از کلام مخلوق و دون کلام خالق است، دعای مکارم الاخلاق از دعاهای صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) با مضامین بسیار بلند در مفاتیح هم آمده است،در ماه رجب به آن بیشتر توجه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دعاهای ماه رجب، شعبان و رمضان را قدر بدانید و به وسیله آنها با خداوند ارتباط عاشقانه برقرار کنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق