دیدار با «پدر ژپتو» در چهارباغ


دیدار با «پدر ژپتو» در چهارباغ

دو سال پیش، روزهای آخر اسفندماه، گفت‌وگوی ایسنا با بشیرعلی حسنی منتشر شد؛ هنرمندی که به او لقب پدر ژپتوی اصفهان را داده بودیم و حالا، معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه 15 اصفهان خبر داده که قرار است نمایشگاهی از مجسمه‌های چوبی او در چهارباغ برپا شود.

حمیدرضا مکارمی به ایسنا می‌گوید: زمانی که مدیریت فرهنگسرای کوثر اصفهان را بر عهده داشتم، مصر بودم که نمایشگاه این فرهنگسرا را به معرفی آثار هنرمندان منطقه اختصاص بدهم و سال ۱۳۹۷، بشیرعلی حسنی با یک کیسه که چند مجسمه چوبی در آن قرار داشت به فرهنگسرا آمد و پرسید که آثار مرا هم نمایش می‌دهید؟

او ادامه می‌دهد: از او تعداد بیشتری طلب کردیم و اطلاع داد که در صندوق‌عقب ماشین و خانه‌اش مجسمه‌های بیشتری هست. به همین دلیل بازدیدی از منزل این هنرمند انجام دادیم و درنهایت نمایشگاهی از آثار او برگزار کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان تصریح می‌کند: بعد از برگزاری نمایشگاه، بشیرعلی حسنی خیلی جدی‌تر به کارش ادامه داد و سبک‌هایی مثل عروسک نخی را هم که قابلیت استفاده در انیمیشن را داشت تجربه کرد.

مکارمی می‌افزاید: در طول این دو سال، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلفی توسط این هنرمند در سیتی سنتر، بیشه ناژوان و میدان نقش‌جهان برپاشده که جنبه آموزشی داشته و مردم را هم درگیر فرایند ساخت مجسمه کرده است. با آموزش‌وپرورش نیز رایزنی‌های انجام‌شده تا کتاب آموزش مجسمه‌سازی بشیرعلی حسنی چاپ و به دانش آموزان معرفی شود، ضمن اینکه هنرمندان تئاتر هم از آثار او در تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی استفاده کرده‌اند و همه این اتفاقات خوب مایه افتخار است.

او یادآور می‌شود: روزهای پایانی اسفندماه ۱۳۹۷ خبرنگار خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی با بشیر علی حسنی داشت و به او لقب پدر ژپتو را داد. ما هم از این لقب استفاده کردیم و به بهانه هفته درختکاری برای برپایی نمایشگاهی از مجسمه‌های خلاق چوبی پدر ژپتو در چهارباغ و همچنین منطقه ۱۵ برنامه‌ریزی کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان خبر می‌دهد: دوشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ با همکاری مدیریت پروژه چهارباغ نمایشگاه مجسمه‌های چوبی خلاق بشیرعلی حسنی در این گذر فرهنگی برپا می‌شود و مخاطبان شاهد این خواهند بود که پدر ژپتو چطور با یک تکه چوب بی‌روح، اثری می‌سازد که تحسین همه را برمی‌انگیزد.

مکارمی خاطرنشان می‌کند: یک مسابقه عکاسی نیز همراه با برپایی این نمایشگاه برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند با دوربین تلفن همراه خود از مجسمه‌های چوبی این هنرمند حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ عکس عمودی بگیرند و با درج مشخصات خود آن را در قالب یک لوح فشرده (CD یا DVD ) تا تاریخ ۲۳ اسفندماه به نشانی farhangi۱۵isf@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06