از افزایش تسهیلات گلخانه‌ای تا سنگ‌اندازی بانک‌ها در خراسان جنوبی


از افزایش تسهیلات گلخانه‌ای تا سنگ‌اندازی بانک‌ها در خراسان جنوبی

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان احداث گلخانه‌ 732 درصد افزایش دارد.

مهدی فرجامی فرد، امروز یکشنبه ۱۷ اسفند به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: امسال ۱۰۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده در حالی که مجموع تسهیلات سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات برای پنج هکتار گلخانه آماده پرداخت است و تا سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون از محل منابع مختلف ۳۸۰ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده که نسبت به سال قبل ۲۳۷ درصد رشد داشته است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تسهیلات مربوط به گلخانه‌داران، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها به طور طبیعی هزینه کردن در احداث گلخانه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده نیز با توجه به هزینه‌ها افزایش داشته اما سال گذشته نرخ سود تسهیلات برای احداث گلخانه هفت درصد بوده که امسال به ۱۲ درصد در سطح کشور رسیده‌ و این موضوع سبب گلایه متقاضیان شده است.

فرجامی فرد بیان کرد: برای کاهش نرخ سود تسهیلات گلخانه پیگیری‌های زیادی انجام شد و با همین شرایط ۱۲ درصد امسال تاکنون ۷.۵ برابر اعتبار پرداخت شده است.

وی در ارتباط با گلایه‌ برخی متقاضیان احداث گلخانه درخصوص سختگیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و تامین وثایق، گفت: تسهیلات پرداخت شده در بخش احداث گلخانه از محل صندوق توسعه ملی بوده؛ لذا بازپرداخت تسهیلات از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۱۲ هزار و ۳۵۷ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و منجر به پرداخت تسهیلات شد و مجموع پرونده‌های معرفی شده بیش از این تعداد است.

حمایت از واحدهای مرغداری و دامداری خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: سال گذشته در بخش سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان هیچ گونه تسهیلاتی پیش بینی نشده بود، اما امسال از محل ماده ۵۲ صندوق توسعه ملی برای کل کشور ۴۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد که سهم استان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از آنجایی که این میزان برای استان عدد قابل توجهی نبود با رایزنی‌های انجام شده تاکنون ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

وی گفت: افرادی که قرار است تسهیلات دریافت کنند باید حتما در سامانه سیتا ثبت‌نام و از این طریق به بانک کشاورزی معرفی شوند و تسهیلات را دریافت کنند که اطلاعات لازم در این خصوص در پرتال جهاد کشاورزی استان موجود است.

فرجامی فرد خاطرنشان کرد: اعلام کرده‌ایم واحدهای مرغداری و دامداری استان با مشکل مواجه هستند چرا که اقتصاد و معیشت مردم استان بر پایه دام و کشاورزی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس