بیش از 10 میلیارد ریال کتاب در طرح زمستانه آذربایجان‌شرقی فروخته شد


بیش از 10 میلیارد ریال کتاب در طرح زمستانه آذربایجان‌شرقی فروخته شد

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در طرح زمستانه کتاب در این استان 17 هزار و 958 جلد کتاب به ارزش 10 میلیارد و 80 میلیون ریال فروخته شد.

وحید حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شانزدهمین دوره این طرح همزمان با سراسر کشور از ۹ تا ۱۶ اسفند برگزار شد، افزود: در اجرای این طرح ۳۹ کتابفروشی در تبریز و ۱۹ کتابفروشی از ۱۰ شهرستان استان مشارکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح فروش کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول تخفیف ۲۵ درصدی بود، اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای کل این طرح در قالب سهمیه دولتی، ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای این طرح بیشترین فروش در تبریز به ترتیب مربوط به کتابفروشی «شایسته» با بیش از ۷۹۰ میلیون ریال، «پاتوق کتاب» با بیش از ۵۴۰ میلیون ریال و کتابفروشی های «شهر کتاب» و «مولا» هر کدام با بیش از ۴۷۰ میلیون ریال است.

حسین زاده ادامه داد: بیشترین میزان فروش کتاب در شهرستان ها نیز مربوط به مراغه به میزان ۵۲۰ میلیون ریال، ملکان به میزان ۴۶۰ میلیون ریال و عجبشیر ۳۴۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب در سال جاری، یادآوری کرد: این طرح ها با مشارکت ۳۰ کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب در سطح استان آغاز و به علت استقبال کتابفروشی ها این تعداد در طرح زمستانه کتاب به ۵۸ مورد افزایش یافت.

حسین زاده مجموع فروش کتاب در چهار طرح را بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار در نظر گرفته شده و مصرف شده برای این طرح ها بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب سهیمه دولتی بود.

وی اظهار کرد: با وجود تداخل زمانی طرح زمستانه کتاب با اجرای طرح «کتاب یار» شهرداری در تبریز و احتمال افت میزان فروش کتاب در این طرح نسبت به طرح های گذشته، فروش کتاب در طرح زمستانه کتاب نسبت به طرح پاییزه حدود یک میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، در طرح زمستانه کتاب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح و ارایه کارت ملی تا سقف ۲ میلیون ریال از یارانه ۲۵ درصدی برخوردار شدند.

گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403