اولین جشنواره تشکل‌های منتخب حوزه دفاع مقدس درآذربایجان‌غربی برگزار شد


اولین جشنواره تشکل‌های منتخب حوزه دفاع مقدس درآذربایجان‌غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- اولین جشنواره سازمان‌های مردم نهاد برگزیده حوزه دفاع مقدس آذربایجان غربی با تجلیل از سه تشکل در ارومیه برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در این همایش با اشاره به وجود ۵۵۰ تشکل مردم نهاد در این استان گفت: از این تعداد، ۴۰ تشکل در حوزه دفاع مقدس فعالیت می کنند.

سرهنگ جلیل وحیدی افزود: طی سال ۱۳۹۷ تعداد سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان غربی در حوزه دفاع مقدس ۹ تشکل بود که با تلاش مجموعه کارکنان این اداره کل، این رقم بیش از ۴.۵ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان جزء پنج استان خط مقدم جبهه مقابله با رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: این استان حجم کاری بالایی نسبت به سایر استانهای کشور دارد و از حساسیت بالایی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: باید دستگاه های مرتبط به تشکل‌های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس کمک کنند تا بتوان از ظرفیت های بالقوه آنها به صورت بهینه استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مسوولان استان در رابطه با وضعیت سازمان های مردم نهاد است، گفت: در این استان با تقدیم ۱۲ هزار شهید بومی و ۱۳ هزار شهید غیر بومی، باید سمن های بیشتری درحوزه دفاع مقدس فعالیت داشته باشند.

سیدهادی طباطبایی افزود: سازمان های مردم نهاد باید غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی باشند و کار خود را آنچه که وظیفه آن هاست، انجام دهند.

وی اظهار کرد: ما آمادگی داریم مجوز تشکل های مردم نهاد را به ویژه در حوزه دفاع مقدس طی ۴۵ روز صادر کنیم.

در پایان مراسم از سه تشکل مردم نهاد از جمله موسسه فرهنگی پیام آزادگان، تشکل مردم نهاد طلایه داران پژوهش و موسسه امیدواران منتظر (عج) که در بین تشکل های استانی برتر شناخته شده بودند، تجلیل شد.

یوسف رحیمی، خبرنگار ایرنا مرکز آذربایجان غربی در این آیین به عنوان مسوول موسسه فرهنگی پیام آزادگان، به عنوان تشکل برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو