توضیحاتی پیرامون مباحث رئیس پژوهشکده زن و خانواده در موضوع خشونت علیه زنان


توضیحاتی پیرامون مباحث رئیس پژوهشکده زن و خانواده در موضوع خشونت علیه زنان

پژوهشکده زن و خانواده درباره انعکاس ناصحیح برخی خبرگزاری‌ها از نشست خبری بررسی لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» توضیحاتی ارایه کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده درباره انعکاس ناصحیح برخی خبرگزاری‌ها از نشست خبری بررسی لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» آمده است:

بسمه تعالی
پیرو نشست علمی ـ خبری با موضوع بررسی لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده در تاریخ 1399/12/11 متاسفانه شاهد برخی انعکاس های غیرحرفه ای و متعاقب آن، سوء برداشتها و قضاوتهای بی­ اساس بودیم. این جلسه با ماهیت علمی و با هدف تبیین مفاهیم و مبانی در خصوص بحث خشونت برگزار شد و حجت الاسلام زیبایی نژاد با تاکید بر لزوم نقش آفرینی دولت در حمایت از زنان مورد خشونت و برشمردن برخی نقاط قوت و امتیازات لایحه مذکور، به فقدان پیوست تحلیلی و ضرورت آن اشاره کرد. ایشان در بخشی از مباحث خود ضمن تشریح بایسته‌های پیوست تحلیلی، فهرستی از فرضیه‌های مختلف درباره خشونت و راه حل‌های برآمده از آن فرضیات اشاره کرد که شامل فرضیه فمینیستی، فرضیه روانشناختی، فرضیه مربوطه به تحولات جایگاه مردان و زنان و فرضیه عوامل محیطی می شد. ایشان بدون موضع گیری درباره هیچ یک از فرضیات مذکور بر این نکته تاکید نمود که لایحه ای با این اهمیت، نیازمند تصریح مبانی و پیش فرض‌ها است.
لکن در برخی انعکاس‌های خبری، یکی از این فروض به عنوان نظریه ایشان ـ و حوزه و دین!ـ در خصوص خشونت وانمود شد. تاسف بارتر آنکه برخی چهره های فرهیخته بدون تلاش در جهت اطمینان از صحت خبر و اعلام موضع علمی و کارشناسانه، به این کژفهمی دامن زدند. تاسف ما نه از خود این اتفاق جزئی، بلکه از برخوردهای غیر علمی در عرصه مباحث زنان است.
روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده، به عنوان نهادی دغدغه‌مند در موضوعات زنان و خانواده با سابقه بیش از بیست سال فعالیت پژوهشی و بین رشته‌ای حرفه ای، از محققان منصف و پژوهشگران جویای حقیقت دعوت می‌کند ضمن مطالعه یا استماع محتوای مذکور، ما را ازنظرات علمی و کارشناسی خود بهره‌مند سازند. امید که با دقّت و صحت سنجی‌های آتی، همه ما در راه ارتقای علمی مباحث و حل واقعی مسائل زنان در کشور، گام برداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه