شهردار: سرانه فضای سبز شهر ایلام چهار برابر شده است


شهردار: سرانه فضای سبز شهر ایلام چهار برابر شده است

ایلام - ایرنا - شهردار ایلام گفت: 400 هزار متر مربع به فضای سبز شهر ایلام اضافه شده و فضای سبز در ایلام نسبت به سال های گذشته چهار برابر شده و از متوسط کشوری نیز بالاتر رفته است.

به گزارش ایرنا، طالب صادقیان روز یکشنبه در آیین کاشت سه هزار اصله نهال به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام، اظهار داشت: افزایش میزان فضای سبز در شهر ایلام طی سال های اخیر در طول چهل سال گذشته بی سابقه و چشمگیر بوده و ۲ متر به سرانه فضای سبز ایلام افزوده شده است.

وی یادآور شد: ۸۵ بوستان محله ای و ۱۵ بوستان شهری در ایلام وجود داشت که عمده این فضاهای سبز غیرقابل استفاده شده بودند.

شهردار ایلام تاکید کرد: طی سال های اخیر شهرداری ایلام علاوه بر اینکه بوستان های قدیمی گذشته را احیا کرد، ۳۳ بوستان محله ای جدید را نیز به تعداد بوستان های شهر ایلام افزود.

صادقیان در مورد کاشت سه هزار اصله نهال نیز اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، شهردای به نیابت از این شهدا اقدام به غرس سه هزار اصله نهال کرده است.

وی ادامه داد: این نهال ها از نوع مثمر و غیر مثمر بومی و سازگار با جغرافیای شهر ایلام انتخاب شده است که در نقاط مختلف شهر ایلام کاشت می شود.

شهردار ایلام اظهار داشت: همچنین برای اولین بار طرح کاشت نهال برای نوزادان تازه متولد شده در ایلام اجرایی می شود، خانواده هایی که دارای فرزند می شوند در صورت علاقه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و با همکاری شهرداری ایلام نهالی را برای فرزند تازه متولد شده غرس می کنند که هر نهال با شناسنامه آن کودک تطابق دارد.

معاون اقتصادی استانداری ایلام هم در این آیین گفت: اهمیت توسعه و اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و پرداختن به این حوزه ها اهمیتی بسزا همچون حوزه اقتصاد دارد.

جهانگیر رستم زاد اظهار داشت: باید امورات اجتماعی و فرهنگی به موازات مسائل و برنامه های اقتصادی توسعه و رشد یابد تا جامعه ای بالنده و شکوفا داشته باشیم.

وی افزود: توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بدون شک به رشد و ارتقای حوزه های دیگر از جمله اقتصاد نیز کمک می کند و مردم هم یکی از ارکان مهم توسعه بخش های فرهنگی و اجتماعی هستند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: وقتی مردم در برنامه ها مشارکت داشته باشند علاوه بر اینکه شور و نشاط در جامعه حکم فرما می شود، نسبت به زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی نیز احساس مسوولیت می کنند.

رستم زاد اضافه کرد: کاشت نهال و مراقبت از درختان توسط آحاد مختلف مردم و مشارکت دادن آنها در این گونه برنامه ها به غنای فرهنگ جامعه کمک شایانی خواهد کرد و در این راستا باید دستگاه هایی چون شهرداری اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیین نمادین کاشت سه هزار اصله نهال در پارک خطی بام ایلام با حضور جمعی از مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان شهرداری اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ تا ۲۱ اسفند هر سال به نام منابع طبیعی و هفته درختکاری نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس