میزان نمونه گیری کرونا در ایلام از مرز 68 هزار عبور کرد


میزان نمونه گیری کرونا در ایلام از مرز 68 هزار عبور کرد

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه بیش از 68 هزار نمونه کرونا تاکنون در این استان به ثبت رسیده، گفت: از این میزان اسفند سال گذشته با 235 و بهمن ماه امسال با 13 هزار و 606 نمونه کمترین و بیشترین را به خود اختصاص دادند.

جمیل صادقی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تسریع در شناسایی مبتلایان به کرونا و درمان آنان، روزانه بیش از ۴۰۰ نمونه گیری کرونا در این استان ثبت می شود.

وی با بیان که ایلام ۲۵ روز بدون فوت کرونا را با اقدامات و فعالیت مثبت قرارگاه عملیاتی، ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم پشت سر گذاشت، گفت: روز گذشته یک فوت ناشی از کرونا در این استان ثبت شد و مجموع مبتلایان استان با ۶۶۵ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: استان ایلام با وجود اینکه در مجاورت استان خوزستان و کشور عراق که دارای وضعیت خوبی از نظر کرونا نیست قرار دارد، اما آمار کرونا در این استان نامطلوب نیست که نباید این مهم موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل ها بهداشتی شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین ارباع رجوع را دارند به همان اندازه باید پروتکل ها بهداشتی و شیوه نامه ها را در آن مکان ها رعایت کنند.

صادقی فر تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد تجمعات استان مربوط به ۲۰ درصد فروشگاه ها است که باید دستگاه ها نظارتی این مکان ها را شناسایی کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با قدردانی از اعضای قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان، گفت: کلیه اقدامات و گزارشات مقابله ای هر کارگروه عملیاتی قرارگاه کرونا استان برای مطرح شدن در ستاد ملی کرونا بعنوان الگوی قرارگاهی به دانشگاه علوم پزشکی ارایه شود.

به گزارش ایرنا، چهار شهرستان ایلام، چوار، دره شهر و آبدانان در وضعیت زرد، دهلران در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403