ضرورت توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی برای نشاط‌ افزایی نسل جوان


ضرورت توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی برای نشاط‌ افزایی نسل جوان

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت هرآنچه که موجب امیدواری بیشتر جامعه شود، گفت: حرکت و تلاش برای تعالی با امید استمرار می‌یابد و لازم است افتخارات کشور برای نسل جوان، بازگو و فضاهای ورزشی و تفریحی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای نشاط ‌افزایی نسل جوان توسعه یابد.

ارسلان زارع در جلسه مشترک ستاد ساماندهی جوانان و شورای ورزش همگانی استان با بیان اینکه یک ملت برای پیشرفت و حرکت، نیازمند سبد امید است و این سبد اقتصاد، فرهنگ، هنر و ورزش را شامل می‌شود، اظهار کرد: باید به آینده امیدوار باشیم و چنین بیاندیشیم که گشایش و پیروزی پیش روی ما قرار دارد و در این صورت حرکت، تلاش و تعالی نیز متوقف نخواهد شد.

وی ایجاد شغل برای جوانان را خدمتی بزرگ و ارزشمند دانست و با اشاره به اینکه بهترین راه اشتغال، اقتصاد دانش بنیان است، گفت: دیجیتالی شدن در همه حوزه‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپدیر است و برای نجات اقتصاد هم چاره‌ای جز این نداریم که به سمت اقتصاد دیجیتال برویم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: هزینه کردن در حوزه دیجیتال یک سرمایه‌گذاری هدفمند است و هرگونه هزینه‌ای در حوزه دیجیتال از جمله اقتصاد، در کوتاه‌ترین زمان جبران می‌شود و در این راه باید به جوانان اعتماد کنیم و اطمینان داشته باشیم که از این اعتماد ضرر نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پایان دوره تحصیل در دانشگاه نباید فقط یک برگ کاغذ به معنی مدرک تحصیلی باشد بلکه باید پایان دوره تحصیلی توام با مهارت در یک رشته باشد، گفت: توجه به کسب مهارت‌های زندگی، رفتاری و گفت‌وگو یک ضرورت است چراکه دشمنان کشور، امید در خانواده‌ها و جوانان را هدف گرفته‌اند تا همه افتخارات کشور را تضعیف کرده و نادیده انگارند.

زارع افزود: پیامبر اعظم(ص) راه اخلاق را به ما یاد داد، اگر ما ایمان، علم، کار و تلاش و اخلاق را کنار هم قرار دهیم، آنگاه می‌توانیم در کشور و استان از سختی‌ها عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به اهمیت ورزش و نقش آن در سلامت روح، جسم مردم و غرورآفرینی ملی اشاره و اضافه کرد: حضور در میدان‌های ورزشی بین‌المللی و افتخارآفرینی و دریافت مدال‌های ورزشی در دولت تدبیر و امید افزایش یافت و ورزشکاران استان گیلان نیز در این موفقیت نقش بسزایی ایفا کردند.

استاندار گیلان یادآور شد: ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سال‌های گذشته انجام شده؛ تبلیغاتی ناروا، ناصحیح و نادرست بوده چراکه دین مبین اسلام صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و بانوان ما در علم، دانش، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌توانند حضور فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: بانوان کشورمان که در مسابقات ملی و بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچمدار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسی افتخار است.

زارع بر لزوم تکیه به هر آنچه که به تقویت امید، روحیه و اراده مردم بازمی‌گردد، تأکید و اضافه کرد: همانطور که در سیاست‌های دولت تدبیر و امید اهتمام به ورزش مورد توجه جدی بوده است؛ از شوراها، شهرداران و دهیاران نیز انتظار می‌رود زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی و تفریحی را توسعه دهند چراکه جوانان نیازمند محیطی پرنشاط و سازنده هستند تا از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

وی حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر همچون انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود نشانگر این است که در هر گام می‌توانیم حرکت جدیدی انجام دهیم و پویایی کشور را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش