حمایت دولت از وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود


حمایت دولت از وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این که وقف نیازمند حمایت از سوی دولت است، گفت: اگر وقف از سوی دولت حمایت شود باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و این مهم در بسیاری از موارد باعث ‏کاهش هزینه‎های دولت خواهد شد.

حجت الاسلام «حسین زارع‌زاده» با اشاره به اینکه موقوفات استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد، اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذار به حوزه وقف و موقوفات نه تنها موجب احیای موقوفات راکد می‌شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی افزود: بهره‌وری از موقوفات حوزه‌های میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروی و نیز استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دام سبک از جمله فرصت‌های سرمایه در استان یزد به شمار می‌رود که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ضرورت بهره‌وری از ظرفیت‌های بالقوه با استفاده از وقف تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها در حقیقت ‏به فضای تولید، اشتغال و کسب و کار کمک بزرگی می‌کند.

زارع‌زاده افزود: اگر در حوزه ثبتی – حقوقی، فرایند شناسایی موقوفات کامل شود، شاید به ‏همین میزان موقوفات ثبت شده، املاک و اراضی وقفی دیگری که ثبت نشده داشته باشیم که در معرض خطر ملکی شدن ‏هستند.‏

وی با بیان این که وقف باید از سوی دولت حمایت شود، گفت: اگر وقف از سوی دولت حمایت شود باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شده که این مهم، در بسیاری از موارد باعث ‏کاهش هزینه‎های دولت خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف یزد، زارع‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پنج طرح بزرگ با مشارکت بخش خصوصی و اوقاف بر روی اراضی ‏وقفی در حال انجام است و شش طرح دیگر نیز در مراحل مطالعاتی و برنامه‌ریزی قرار دارد. ‏

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان